جزئیات پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در پایتخت اعلام شد

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ گفت: امسال بزرگ‌ترین رویداد مردمی در پایتخت را مشاهده خواهیم کرد، رویدادی که برای اولین‌بار با بیش از دو هزار موکب، ایستگاه صلواتی و غرفه فرهنگی در سطح تهران و ری برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، سردار حسن حسن‌زاده امروز _یکشنبه دوازدهم شهریورماه_ در آخرین جلسه هماهنگی ستاد برگزاری آئین جاماندگان پیاده‌روی اربعین حسینی با اشاره به پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی اظهار کرد: امسال بزرگ‌ترین رویداد مردمی در تهران پایتخت را مشاهده خواهیم کرد رویدادی که برای اولین بار با بیش از دو هزار موکب، ایستگاه صلواتی و غرفه فرهنگی در سطح تهران و ری برگزار خواهد شد.

وی افزود: موکب‌ها، ایستگاه‌های صلواتی و غرفه‌های فرهنگی از ابتدای صبح و از اول مسیر پیاده‌روی، میدان امام حسین (ع) دایر می‌شوند و تا حرم عبدالعظیم حسنی (ع) ادامه پیدا می‌کنند و خدمات پذیرایی، اجتماعی و پزشکی ارائه می‌کنند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال بین ۳۰ تا ۵۰ درصد بیشتر از سال گذشته شاهد حضور مردم هستیم به همین دلیل تمام توان مجموعه ستاد مردمی اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) در تهران بر این معطوف شده که بهترین خدمات به شهروندان ارائه شود.

آغاز مراسم از ساعت ۶ صبح در میدان امام حسین (ع) تهران

وی با اشاره به زمان شروع مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین ادامه داد: زمان شروع مراسم ساعت ۶:۰۰ صبح روز چهارشنبه از میدان امام حسین (ع) با برگزاری مراسم معنوی و حداکثر مدت ۴۰ دقیقه توقف خواهد بود و سپس حرکت به سمت حرم عبدالعظیم حسنی (ع) آغاز می‌شود.

سردار حسن‌زاده خاطرنشان کرد: تمام پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که شاهد بزرگترین رویداد معنوی و مردمی با حضور گسترده خانواده‌ها در تهران خواهیم بود، یکی از دلایل پیش‌بینی حضور گسترده مردم در راهپیمایی جاماندگان آن است که امسال شاهد بازگشت درصد قابل توجهی از افرادی که برای اربعین مشرف شدند و به کشور بازگشتند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ اضافه کرد: یکی از اقدامات ویژه‌ای که امسال پیش‌بینی شده است، برگزاری نمازهای جماعت در زمان نماز ظهر و عصر در سرتاسر مسیر پیاده‌روی است، از شهروندان درخواست می‌شود که صبح زودتر در محل حضور داشته باشند، به‌خصوص برای افرادی که با خانواده هستند، هوا خنک‌تر است و خدمات بهتر ارائه خواهد شد.

حضور شهروندان در روز اربعین در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران نیز در این جلسه گفت: حضور مردم در روز اربعین در یک چنین فضایی در پایتخت جهان اسلام آن هم با ارائه خدمات جانبی یک کار بسیار ارزشمند فرهنگی و اجتماعی است که به‌طور قطع در ارتقای سطح فرهنگ و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش دارد.

وی با بیان اینکه این نوع حرکت‌ها اگر درست ساماندهی شوند سرمایه اجتماعی را افزایش می‌دهند، افزود: متن این حرکت به معنای واقعی کلمه یک حرکت فرهنگی است، همچنین انعکاس رسانه‌ای این حرکت لازم است که مشخص شود در متن این جامعه حجاب، عفاف و باورهای دینی وجود دارد و دل‌ها با عاشورا پیوند خورده است.

خون امام حسین برای بیداری و روشنگری ریخته شد

سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این جلسه اظهار کرد: در زیارت اربعین می‌فرمایند که خون امام حسین (ع) برای بیداری و روشنگری ریخته شد، تمام آن مصائبی که حضرت زینب (س) و کاروان دشت کربلا داشتند برای روشنگری و نشان دادن حقیقت بود که هم‌اکنون نیز لازم است مسائل روز تبیین شوند.

به گزارش ایمنا، احمد قیومی فرماندار تهران و دیگر مسئولان صبح امروز در این جلسه که در سالن جلسات سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ برگزار شد، حضور داشت.

منبع: فارس

کد خبر 684859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.