دفاع مقدس تثبیت کننده اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی است

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: دفاع مقدس تثبیت کننده اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی است و ملت ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی نمایشگاهی از تمام ارزش‌های اسلامی و معارف دینی را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا کریمی شنبه ۱۱ شهریور ماه در آئین تجلیل از خانواده معظم شهدا در استانداری مرکزی با تقدیر از خانواده معظم شهدا و صبر و مجاهدت‌های آنها اظهارکرد: اگر امروز به شهدا، جانبازان، رزمندگان و خانواده معظم شهدا افتخار می‌کنیم به دلیل این است که عزت، اقتدار و امنیت کشور برگرفته از دفاع مقدس و مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های این عزیزان است.

وی افزود: این فرهنگ ارزشمند که شاخصه‌های زیادی در آن نهفته در طول این سال‌ها توانسته کشور را از توطئه‌های دشمنان نجات دهد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و تدوین برنامه‌های فاخر و اثر گذار فرهنگی برای دانش آموزان تاکید کرد: دفاع مقدس نماد ایستادگی و مقاومت ملت ایران است و این نماد و تفکر ارزشمند در طول سال‌های گذشته توانسته موفقیت‌های بسیاری کسب کند.

وی ادامه داد: امروز وظیفه داریم علاوه بر جلوگیری از تحریف این فرهنگ آن را به درستی به نسل جدید جامعه منتقل کنیم.

کریمی افزود: ستاد کنگره شهدای استان مرکزی در این راستا اقدامات مهمی انجام داده که باید با مشارکت همه جانبه با قوت ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه به برکت وجود تفکر دینی و انقلابی حاکم در کشور فرهنگ‌های ارزشی در جامعه همواره پویا و زنده است و اقشار مختلفی برای زنده نگه داشتن فرهنگ‌های ارزشی تلاش می‌کنند که قابل تقدیر است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تأکید کرد: ترویج و تقویت فرهنگ دفاع مقدس از رسالت‌های مجموعه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و البته این مهم نیازمند مشارکت سایر گروه‌ها و آحاد مردم است چراکه دفاع مقدس مردمی بود و امروز باید برای زنده نگه داشتن این فرهنگ ارزشمند مردم باید پای کار باشند.

وی تصریح کرد: از چندین ماه گذشته توسط برادر انقلابی، ارزشی و یادگار دفاع مقدس سردار غیاثی راد که مسئولیت دبیر شورای هماهنگی کمیته فرهنگی سند راهبردی رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح را دارند یک برنامه مهم در سطح استان پایه گذاری شده که دیدار و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است و به برکت این کار مهم جمعی از خانواده‌های شاهد و ایثارگر با حضور مسئولین گرد هم می آیند و ضمن گفت و گو و شنیدن نقطه نظرات این عزیزان توسط مسئولین، از آنها نیز قدردانی می‌شود.

کریمی ادامه داد: این تجلیل از سوی مجموعه ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح است و امروز همه وظیفه داریم تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و پیشکسوتان را به عنوان یک راهبرد مهم در دستور کار خود داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اولویت‌های مهم برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان است و خوشبختانه دولت سیزدهم اهتمام جدی در این راستا دارد و به همین منظور یکی از برنامه‌های ثابت استاندار مرکزی دیدار با خانواده معظم شهدا و نخبگان شاهد است و این برنامه به شکل مرتب و هفتگی در استانداری مرکزی برگزار می‌شود و جای تقدیر دارد.

منبع: فارس

کد خبر 684714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.