استان فارس در معرض کم ‌آبی شدید قرار دارد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان فارس با تاکید بر اینکه فارس در معرض کم ‌آبی شدید قرار دارد، گفت: استان فارس حتی در حوزه خاک و کشاورزی مشکلات بسیاری دارد و اغلب کارهای صورت‌گرفته برمبنای روش‌های علمی انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاء پور شیرزاد امروز _ شنبه یازدهم شهریور_ در نخستین همایش معرفی توانمندی‌های ارائه خدمات آزمایشگاهی و تجهیزات آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شیراز در حوزه محیط‌زیست که با حضور مسئولانی از دانشگاه شیراز و اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست فارس و جمعی از دانشگاهیان و فعالان محیط‌زیستی، در تالار امیرکبیر دانشکده شماره یک مهندسی دانشگاه شیراز برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در تمام حوزه‌های محیط‌زیستی مانند آب و خاک دچار بحران هستیم و این موضوع بر کسی پوشیده نیست و نقش و جایگاه دانشگاه‌ها در حل مسائل و بحران‌های محیط‌زیستی بر همگان پرواضح است.

وی بیان اینکه پایش علمی مخاطرات و تهدیدهای محیط زیست یک اولویت است، افزود: با توجه به همکاری‌های مختلف دانشگاه شیراز و اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست فارس در حوزه‌های مختلف، پیش‌تر تفاهم نامه‌ای با دانشگاه شیراز در ابعاد مختلف داشته‌ایم و بعد از آن، با راه‌اندازی پژوهشکده‌ی آب و محیط‌زیست دانشگاه شیراز این همکاری بیش‌تر شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان فارس ضمن ابراز خرسندی در استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات دانشگاه شیراز، خاطر نشان کرد: استان فارس در معرض کم‌آبی شدید قرار دارد و حتی در حوزه خاک و کشاورزی مشکلات بسیاری داریم. چراکه بسیاری از کارهای صورت‌گرفته بر مبنای روش‌های علمی انجام نشده است.

پور شیرزاد ادامه داد: از این رو نقش دانشگاه شیراز در حل مسائل و مشکلات موجود استان بسیار مهم و مؤثر خواهد بود و هرچه ارتباطات دانشگاه با دیگر نهادها ازجمله اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست فارس بیش‌تر شود، شاهد رفع بسیاری از مشکلات خواهیم بود.

کد خبر 684713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.