تجارت باید در خدمت تولید باشد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: عزم و اراده دولت سیزدهم ایجاد تحول اقتصادی است وتجارت باید در خدمت تولید باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس علی‌آبادی شنبه ۱۱ شهریور ماه در هفتاد و هفتمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی در اراک با بیان اینکه تحول در صنعت کشور نیازمند تغییر در تفکرها است اظهارکرد: مسیر سخت و ناهمواری در پیش است اما با همت‌های بلند و برنامه‌ریزی صحیح می‌توان بر مشکلات غلبه کرد.

وی افزود: رونق تولید باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد رونق اشتغال در این عرصه باشیم.

وزیر صمت ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند برای اینکه کشور به تراز صنعتی برسد، باید از حداکثر ظرفیت‌ها استفاده کرد بنابراین بنا به فرموده ایشان، برای رشد اقتصاد باید به دنبال افزایش سرمایه‌ها رفت.

وی با بیان اینکه برای مهار تورم، باید تولید در کشور بالا و افزایش یابد گفت: تجارت باید در خدمت تولید باشد.

علی آبادی افزود: توسعه اقتصاد دیجیتال در توسعه بازارهای مولد و هدایت نقدینگی به این بازارها در افزایش سهم بخش صنعت و معدن و تولید ناخالص داخلی نقش مؤثری دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ضرورت افزایش بهره‌وری و رقابت‌پذیری در بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری گفت: با اتکا به شرکت‌های بزرگ و مادر، خوشه‌سازی و تجارت الکترونیک، توسعه زیرساخت‌های پشتیبان در بخش صمت با تاکید بر دیپلماسی تجاری و اقتصادی و اصلاح نظام قیمت‌گذاری امری ضروری است.

وی با بیان اینکه در تمام سفرهای استانی، فهرستی از مشکلات احصاء شده و بیشتر آنها شبیه به یکدیگر است افزود: این مهم نشان از واقعی بودن آنها دارد و همه تلاش‌ها برای رفع مشکلات به کار گرفته شده است.

علی آبادی با بیان اینکه تا زمانیکه ارز یارانه‌ای داده شود، باید انتظار داشت تا سیاست قیمتی، حاکم باشد تاکید کرد: باید مناطقی در دنیا پیدا کرد و کالا با کالا معاوضه شود و در این معامله از ارز استفاده نشود و از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری خرد و کم استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید به سمت استفاده از سازوکار به غیر از منابع بانکی حرکت کرد افزود: راه‌های دیگری برای انجام تجارت با دنیا وجود دارد، برای آنکه دولت به صورت مفید فعالیت داشته باشد و به روز مرگی مبتلا نشویم، باید سازوکار تازه‌تری بنا کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارکرد: براساس منویات مقام معظم رهبری، اولویت کشور اقتصاد و فرهنگ است اما اگر از اخلاق خارج شود، مطلوب نیست.

تسهیل مکانیزم واردات شمش طلا

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران هم با بیان اینکه مکانیزم واردات شمش طلا با هدف بازگشت ارز به کشور تسهیل شده است گفت: پنج تن شمش طلا در دو هفته اخیر وارد کشور شده است.

مهدی ضیغمی با بیان اینکه واردات شمش طلا برای فعالان اقتصادی به صرفه است اظهارکرد: تلاش شده روش بازگشت ارز متنوع شود هم اینک بانک مرکزی صادرات ریالی را به رسمیت نمی‌شناسند و در دو هفته آینده کارت اجاره‌ای بسته می‌شود.

وی با بیان اینکه اولویت وزارت صمت، کمک به قبل از تعهد ارزی فعالان اقتصادی است افزود: اولویت بعدی دولت سرعت تخصیص ارز است تا گره واحدهای تولیدی گشایش یابد.

کد خبر 684681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.