زیرساخت‌ها برای میزبانی از جاماندگان اربعین فراهم شود

امام جمعه شهرری گفت: امکانات یک شهر برای میزبانی از جمعیت میلیونی جاماندگان اربعین کافی نیست و باید از ظرفیت‌های دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف، شهرهای اطراف، همچنین مردم ری استفاده کنیم تا خدمات مناسب در شأن زائران ارائه شود.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام سیدعلی شاهچراغی امروز _شنبه یازدهم شهریورماه_ با اشاره به پیاده‌روی جاماندگان اربعین اظهار کرد: چند سالی است که روز اربعین افرادی که نتوانسته‌اند به پیاده‌روی اربعین در کربلای عراق بروند، خود را به کربلای ایران و قبله تهران می‌رسانند تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) را در شهرری زیارت کنند.

وی افزود: بعد از پیاده‌روی اربعین در کربلا، بزرگترین راهپیمایی‌، در پایتخت برگزار می‌شود که مردم از تهران به سمت شهرری حرکت می‌کنند و از کارهای بسیار ارزشمند معنوی است، چرا که بر اساس روایات ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) برابر با زیارت اباعبدالله (ع) است.

امام جمعه شهرری با اشاره به آمادگی دستگاه‌های مختلف شهرستان ری برای میزبانی از زائران اربعین گفت: کمیته‌های ستاد اربعین شهرستان تشکیل شده و جلسه‌های مختلفی با حضور تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع)، فرماندار، شهردار و سایر مسئولان برگزار و تمهیدات لازم اتخاذ شده است.

وی در خصوص پیش‌بینی میلیونی زائران در مراسم جاماندگان ادامه داد: باید ظرفیت شهرستان سنجیده شود و زیرساخت‌های لازم برای میزبانی از این میزان زائر فراهم شود که برای این منظور باید از ظرفیت مساجد نیز استفاده کرد.

حجت‌الاسلام شاهچراغی تصریح کرد: با توجه به اینکه ظرفیت حرم مطهر محدود است و امکان استقرار برای تمام زائران در داخل حرم وجود ندارد، لازم است فضایی همراه با سایه‌بان در نظر گرفته شود تا زائرانی که در هوای گرم پیاده روی کرده‌اند، ساعتی استراحت کرده و سپس برگردند.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه چشمه‌های سرویس بهداشتی به میزان لازم باید در طول مسیر دایر شود، اضافه کرد: حمل‌ونقل عمومی نیز یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید توجه شود تا در ساعات عصر، برگشت زائران با مشکل مواجه نشود.

وی با اشاره به اینکه امکانات یک شهر برای میزبانی از این همه جمعیت کافی نیست و باید شهرهای مجاور نیز کمک کنند، خاطرنشان کرد: دعوت کردن شهروندان برای پیاده‌روی هنر نیست، بلکه باید خدمات مناسب و در شأن زائران ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها و ستاد اربعین شهرستان برنامه‌ریزی‌های لازم را برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم انجام داده‌اند، ضمن آن که مردم نیز باید با توان و ظرفیت خود کمک و همکاری کنند.

منبع: فارس

کد خبر 684600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.