۶۸ درصد از سطح کشور روی کمربند گسل قرار گرفته است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: بعضی نقاط کشور زلزله‌خیز است، تا جایی که ۶۶ تا ۶۸ درصد از سطح کشور روی کمربند گسل قرار گرفته است و با این پیش زمینه باید توجه و ورود جدی به مدیریت بحران‌های ناشی از این مخاطره طبیعی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حامد یزدی‌مهر امروز _شنبه یازدهم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به وظیفه محول شده از سوی استاندار تهران به مدیریت بحران تحت عنوان کارگروه امداد و نجات اربعین ۱۴۰۲ اظهار کرد: مدیریت بحران استانداری تهران در این خصوص تدابیر ویژه‌ای اندیشیده است.

وی با اشاره به تقویت پایگاه‌های جمعیت هلال احمر و اورژانس افزود: این پایگاه‌ها در قالب برنامه‌ریزی‌های مشخص و جامع در محورهای مواصلاتی به مرزهای خروجی کشور مستقر و با انجام کشیک‌های شبانه‌روزی به زائرانی که قصد عزیمت به راهپیمایی اربعین دارند، خدمات مناسب ارائه خواهند داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با بیان اینکه استانداردسازی در مدیریت بحران ضرورت دارد، گفت: استانداردسازی خدمات مدیریت بحران در حوزه‌های خدمات‌رسانی به‌خصوص در مراحل آمادگی و پاسخ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که توجه به استانداردها به ویژه در مخاطرات طبیعی می‌تواند راهگشای مناسبی برای بحران‌های حادث شده باشد.

وی با اشاره به اینکه بارها زلزله را در کشور تجربه‎ کرده‌ایم، ادامه داد: بعضی نقاط کشور زلزله‌خیز است، تا جایی که ۶۶ تا ۶۸ درصد از سطح کشور روی کمربند گسل قرار گرفته است و با این پیش زمینه باید توجه و ورود جدی به مدیریت بحران‌های ناشی از این مخاطره طبیعی داشته باشیم و اینجا است که بحث استانداردسازی به میان می‌آید و باید مورد توجه قرار گیرد.

یزدی‌مهر از ورود جدی مدیریت بحران استان تهران به موضوع استانداردسازی خدمات خبر داد و تصریح کرد: لازم است جنس خدمات مختلف مانند توزیع کالا در زمان وقوع بحران‌ها از استانداردها پیروی کند و این موضوع به‌طور جدی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

کد خبر 684593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.