کاهش شاخص استفاده از شیر مصنوعی در کاشان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: با راه‌اندازی مرکز مشاوره شیردهی در کاشان و آران و بیدگل شاخص شیر مصنوعی از سال ۱۴۰۰ روند کاهشی پیدا کرده و از ۱۱.۶ درصد در پایان سال ۱۳۹۹ به ۱۱ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ رسیده است.

کورش ساکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بیمارستان ۳۵۰ تخت خوابی حضرت بقیه الله (عج) مهم‌ترین طرح عمرانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

وی افزود: هم‌اکنون ۴۲ طرح عمرانی نیمه‌تمام در حوزه بهداشت و درمان شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در دست اجرا است که بیمارستان بقیه الله (عج) کاشان و بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) آران و بیدگل از مهم‌ترین این طرح‌ها به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه بیمارستان بقیه الله (عج) کاشان تاکنون ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۸۷ میلیارد تومان برای آن هزینه شده، گفت: برای تکمیل ساختمان این بیمارستان هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر مورد نیاز است و اگر مبلغ مذکور تأمین شود در مدت سه سال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در خصوص بهره‌برداری از ۴۵ واحد خوابگاه متاهلی در سال ۱۴۰۱، تصریح کرد: ۳۶ واحد آن به متراژ ۵۰ مترمربع و دوخوابه و ۹ واحد یک خوابه به متراژ ۴۰ متر مربع در راستای صیانت از جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و ایجاد تسهیلات خوابگاهی برای دانشجویان متأهل غیربومی راه‌اندازی شد.

ساکی با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای حوزه غذا و دارو این دو شهرستان از جمله اعطای تفویض صدور و تمدید پروانه ساخت تجهیزات پزشکی با کلاس خطر A و B، راه‌اندازی بخش‌های شیمی و میکروبی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی و مشارکت در طرح سازمان بهداشت جهانی (ICERP2) و اخذ تاییدیه دریافت دستگاه PCR Real Time، اضافه کرد: راه‌اندازی مرکز طب کار، مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان و درمان بیماری‌های خاص (هموفیلی، تالاسمی) و مرکز مشاوره شیردهی، تجمیع آزمایشگاه‌های شهری در مرکز بهداشت شهرستان کاشان و شبانه روزی کردن مرکز خدمات جامع سلامت جوشقان قالی و ۱۶ ساعته کردن مرکز خدمات جامع سلامت برزک از مهم‌ترین اقدامات حوزه بهداشت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خصوص راه‌اندازی مرکز سلامت روان جامعه‌نگر اضافه کرد: خدمات تخصصی روزانه این مرکز شامل مراقبت پس از ترخیص (ویزیت در منزل و پیگیری تلفنی)، مراقبت مشارکتی (خدمات بستری در بیمارستان‌های مرتبط) و آموزش بیمار و خانواده بیمار است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان و مرکز درمان بیماری‌های خاص (هموفیلی، تالاسمی) آیت الله امامت در زمینی به مساحت ۳۲۰ و زیربنای ۱۱۰۰ مترمربع در سه طبقه با هزینه ۳۵ میلیارد تومان به همت خیر سلامت، حاج سیدمحمد علی امامت احداث شده است.

ساکی اظهار کرد: با راه‌اندازی مرکز مشاوره شیردهی در کاشان و آران و بیدگل شاخص شیر مصنوعی از سال ۱۴۰۰ روند کاهشی پیدا کرده و از ۱۱.۶ درصد در پایان سال ۱۳۹۹ به ۱۱ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: افتتاح مرکز رشد و نوآوری دانشگاه خارج از محیط پردیس دانشگاهی، ارتقای مجلات انگلیسی زبان دانشگاه در سطح بین‌المللی (دریافت ضریب تأثیر) و تولید کیت‌های تشخیص انواع واریانت‌های کووید ۱۰ و دریافت مجوز فروش (تجاری‌سازی محصول) و پروانه تولید این کیت‌های مولکولی تشخیص کرونا از اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از مهم‌ترین دستاوردهای حوزه پژوهش است.

وی تقویت دسترسی فناوران و همکاری‌های دوجانبه بین دانشگاه و شرکت‌های فناور دانش بنیان را از اهداف افتتاح مرکز رشد و نوآوری دانشگاه خارج از محیط پردیس دانشگاهی برشمرد و گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی کاشان دارای ۱۲ واحد فناور فعال (هشت واحد فناور مستقر در دانشگاه و چهار واحد فناور خارج دانشگاهی (مجازی)) و ۳۲ محصول است.

کد خبر 684564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.