تأمین آب شرب روستای اردستان با ایجاد مخزن ذخیره آب

مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری اصفهان، عملیات احداث مخزن ذخیره آب روستای قهساره اردستان به ظرفیت ۲۰۰ مترمکعب با هدف تامین پایدار آب روستاییان آغاز شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، حسین اکبریان اظهار کرد: با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری اصفهان عملیات احداث مخزن ذخیره آب روستای قهساره اردستان به ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب، با هدف تأمین پایدار آب روستاییان آغاز شد.

وی با اشاره به تأمین آب شرب ۱۰۸ روستای منطقه اردستان گفت: هم‌اکنون آب شرب ۴۵ روستای تحت پوشش و ۲۵ روستا غیر تحت پوشش در منطقه اردستان از طریق تانکر سیار تأمین می‌شود. این در حالی است که در آینده نزدیک در قالب طرح جهاد آبرسانی به روستاها زمینه‌های تأمین پایدار آب شرب سایر روستاها در منطقه اردستان فراهم می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با بیان اینکه در قالب طرح جهاد آبرسانی به روستاها، آبرسانی به ۱۹ روستا در مجتمع برزاوند اردستان تأمین می‌شود، افزود: امید است در آینده نزدیک با همکاری قرارگاه سپاه صاحب‌الزمان و بسیج سازندگی در قالب طرح محرومیت زدایی از روستاها، آب شرب ۱۹ روستا در مجتمع روستایی برزاوند به صورت پایدار تأمین شود، همچنین طرح تأمین پایدار آب شرب هفت روستا در مجتمع روستایی همبرات نیز عملیاتی شده است و به پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی رسیده است.

اکبریان تصریح کرد: برای تأمین پایدار آب شرب هفت روستا در مجتمع روستایی همبرات تاکنون بیش از ۲۰ کیلومتر خط انتقال آب اجرا شده و ۱۰ کیلومتر دیگر آن باقی مانده است، همچنین عملیات احداث سه باب ایستگاه پمپاژ و چهار باب مخزن باید اجرایی شود.

وی با اشاره به پراکندگی گسترده روستاها در منطقه اردستان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب آب به ساکنان روستاها در منطقه اردستان واگذار شده است، این در حالی است که همچنان تمام تلاش‌ها در راستای تأمین پایدار آب شرب روستاییان در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به تأمین آب شرب مردم منطقه اردستان در تابستان سال جاری گفت: در تابستان آب شرب ۳ شهر و ۷۵ روستا در منطقه اردستان به صورت پایدار تأمین شد و با تأمین منابع مالی و آبی مورد نیاز، زیرساخت‌های لازم برای تأمین آب شرب پایدار سایر روستاهای منطقه نیز عملیاتی می‌شود.

اکبریان با اشاره به نیاز ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب شرب مردم منطقه اردستان تصریح کرد: آب شرب مردم منطقه اردستان از طریق آب طرح اصفهان بزرگ و ۴۸ حلقه چاه تأمین می‌شود و در حال حاضر ۲۸ هزار انشعاب آب به متقاضیان در شهرها و روستاهای منطقه اردستان واگذار شده است.

کد خبر 684529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.