واحدهای صنعتی بزرگ استان مرکزی نیاز به حمایت دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: شماری از واحدهای صنعتی بزرگ استان با مشکلات متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و نیاز به حمایت دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی امروز _شنبه یازدهم شهریورماه_ در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: وزارت صمت باید با هدف پیگیری مسائل و موضوعات صنایع این استان، نماینده ویژه در حوزه صنعت انتخاب کند.

وی افزود: اقدامات مؤثر در عرصه‌های مختلف می‌تواند موانع پیش‌روی صنایع بزرگ و کوچک استان را رفع کند و امیدواری در جامعه را توسعه دهد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه نیاز است بهره‌وری نیروگاه‌ها توسعه پیدا کند تا آلودگی هوا کاهش پیدا کند، خاطرنشان کرد: مطالبات باید با اولویت در بخش تولید و اقتصادی به کار گرفته شود و لازم است وزارت صمت، صنعت، معدن و حوزه تجارت داخلی و خارجی کشور را به نحو شایسته مدیریت کند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه لازم است منافع ملی در عرصه‌های مختلف حفظ شود، ادامه داد: لازم است صنعت ریلی توسعه و تجارت گسترش پیدا کند، باید نیروگاه‌های برق با هدف جلوگیری از قطع برق و تولید بیشتر توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه نیاز است توجه به صنایع تبدیلی مورد توجه قرار گیرد، افزود: در استان سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی وجود ندارد. سال گذشته شش میلیارد دلار از مبادی رسمی تلفن همراه وارد ایران شده است و کشور باید در تولید تلفن همراه نیز فعالیت داشته باشد.

امام جمعه اراک با اشاره به لزوم افزایش بهره‌وری صنایع گفت: باید کارگران بهره‌وری لازم را داشته باشند، در غیر این صورت هزینه آن بر دوش مردم است. لازم است برای ارتقا و بهبود وضع موجود، موضوع بهره‌وری به‌صورت نظام‌مند و جامع در قوانین توسعه و بودجه‌ای کشور لحاظ شود.

کد خبر 684519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.