این خیریه ۱۱۰۰ زائراولی را راهی سفر اربعین کرده است

فرقی نمی‌کند ایران باشی یا عراق، همین که عشق اباعبدالله (ع) در قلبت شعله‌ور باشد، نمی‌شود و نمی‌توانم دیگر معنایی ندارد؛ عاشق که باشی «کل ارض کربلا» برایت معنا پیدا می‌کند و در جای‌جای این کره خاکی به‌دنبال ارائه خدمتی به زوار سرزمین عشق هستی و چه خدمتی بالاتر از آن که عاشق را به معشوق برسانی.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرقی نمی‌کند ایران باشی یا عراق، اصفهان باشی یا نجف، همین که عشق اباعبدالله (ع) در قلبت شعله‌ور باشد، نمی‌شود و نمی‌توانم دیگر معنایی ندارد؛ عاشق که باشی «کل ارض کربلا» برائت معنا پیدا می‌کند و در جای‌جای این کره خاکی به‌دنبال ارائه خدمتی به زوار سرزمین عشق هستی و چه خدمتی بالاتر از آنکه عاشق را به معشوق برسانی.

در این مسیر خیریه و موکب‌های فراوانی هستند که هرجا نیاز باشد به میدان می‌آیند؛ از ارائه بسته‌های معیشتی تا راهی کردن زائراولی‌ها به اربعین حسینی و یکی از این مواکب، خیریه و موکب حضرت ابوالفضل (ع) است.

روح‌الله سعادت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه موکب حضرت ابوالفضل (ع) زمان اربعین در شهر اصفهان به زائراولی‌ها خدمت می‌کند، اظهار کرد: طرح اعزام زائراولی‌ها با توجه به خلأ موجود برای اعزام زائراولی‌ها از سال ۱۳۹۸ آغاز شد و در این راستا ۱۱۰۰ زائر به عتبات عالیات مشرف شدند، اما در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به علت شیوع کرونا این طرح انجام نشد.

این خیریه هزار و ۱۰۰ زائر اولی را راهی سفر اربعین کرده است

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ این طرح با کمک هزینه ۷۵۰ هزار تومان بدون بازگشت و دو میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با کارمزد صفر درصد به زائراولی‌ها اجرا شد، افزود: این طرح در سال ۱۴۰۲ با رویکرد ۱۴۰۱ ادامه پیدا کرد و طی آن کمک‌هزینه زائراولی‌ها پس از راستی‌آزمایی توسط اداره گذرنامه و بعد از اربعین به زائر داده می‌شود.

مدیرعامل خیریه و موکب حضرت ابوالفضل (ع) خاطرنشان کرد: در این طرح به زائران یک میلیون تومان کمک‌هزینه بلاعوض و دو میلیون تومان وام قرض‌الحسنه داده می‌شود که زائر با معرفی به قرض‌الحسنه می‌تواند وام خود را دریافت کند.

وی در رابطه با روش اعزام زائران تصریح کرد: سال ۱۳۹۸ زائران توسط خیریه حضرت ابوالفضل (ع) به‌صورت دسته‌جمعی اعزام شدند اما در دو سال اخیر زائران به هر شکلی که خودشان صلاح می‌دانند، مشرف می‌شوند و پس از برگشت با کپی گذرنامه و گرفتن استعلامات لازم از اداره گذرنامه کمک‌هزینه مشخص شده به حساب شخص زائر واریز می‌شود.

این خیریه هزار و ۱۰۰ زائر اولی را راهی سفر اربعین کرده است

سعادت با اعلام اینکه خیریه و موکب حضرت ابوالفضل (ع) با طرح‌های مختلف در طول سال آماده و خدمتگزار مردم شهر اصفهان است، ادامه داد: در این راستا در عید غدیر توزیع ۱۱۰۰ دیزی آبگوشت شش‌نفره و ۱۱۰ هزار پرس چلو کباب اطعام غدیر را داشتیم، همچنین طرح جمع‌آوری اسباب بازی‌های بلااستفاده و سالم از دیگر برنامه‌های این ایام بود و در کنار موارد مذکور، افطاری ماه رمضان به مدت ۲۰ شب، پنجشنبه‌های علوی، اهدای اطعام گرم به خانواده‌های عزتمند اصفهان و ارائه بسته‌های معیشتی از دیگر اقدامات این خیریه است.

وی در خصوص ماندگارترین خاطره خود از این طرح خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ خانواده‌ای چهارنفره به موکب آمدند و زمانی که متوجه شدند، می‌توانند به کربلا بروند اشکشان جاری شده بود و این مورد یکی از ماندگارترین خاطرات این ایام بود.

این خیریه هزار و ۱۰۰ زائر اولی را راهی سفر اربعین کرده است

کد خبر 684501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.