برلین میزبان یک مرکز تحقیقاتی محاسبات کوانتومی

برلین، پایتخت آلمان، به‌زودی میزبان یک مرکز تحقیقاتی برای محاسبات کوانتومی خواهد بود که قرار است در آن مفاهیم و فناوری‌هایی نظیر اینترنت اشیای کوانتومی مورد بررسی و ارزیابی قرار ‌گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز جدیدی که قرار است در برلین احداث شود به تحقیقات کوانتوم و یکپارچه‌سازی فناوری کوانتوم در شبکه‌های ارتباطی تجاری اختصاص خواهد یافت. این مرکز زیرساختی را با دو هزار کیلومتر شبکه آزمایشی در بر خواهد گرفت که شرکا را در سراسر آلمان به یکدیگر پیوند می‌دهد، ضمن این‌که افرادی را نیز از مراکز آموزشی، مؤسسات تحقیقاتی و تجاری برای مشارکت به خود جذب خواهد کرد.

قابلیت‌های ارتباط کوانتومی

مرکز کوانتوم جدید برلین به انجام تحقیقات کوانتومی و تلفیق فناوری کوانتوم با شبکه‌های ارتباط تجاری اختصاص داده شده است و مدیران آن در نظر دارند قابلیت‌های ارتباط کوانتومی در آن را توسعه دهند، ضمن این‌که شبکه‌های ارتباطی دائمی در آن به‌طور پیوسته افزایش خواهد یافت. در این راستا، قرار است تعاملاتی نیز با دانشگاه‌های برلین، در سدن و مونیخ برقرار و بر ایده‌های آن‌ها، به عنوان شرکای اصلی طرح، برای انجام تحقیقات کوانتومی تمرکز شود.

تحقیقاتی که در مرکز محاسبات کوانتومی برلین انجام خواهد شد بر استفاده از «درهم‌تنیدگی کوانتومی» متمرکز خواهد بود که به دنبال آن تحولات بی‌شماری در ارتباطات دوربرد شامل رمزنگاری کوانتومی برای ارتباطات فوق امن، همچنین شبکه‌های ارتباطی با تأخیر مطلوب، توان عملیاتی و تاب‌آوری به وجود خواهد آمد. درهم‌تنیدگی کوانتومی همچنین قابلیت توزیع شبکه‌های قدرتمندتر و ارائه نرم‌افزارهای هوشمند را که به اینترنت اشیای کوانتومی شهرت دارد، فراهم می‌آورد.

مدیران برلین ادعا کرده‌اند که توسعه مرکز تحقیقات محاسبات کوانتومی، عزم جدی آن‌ها را در زمینه بهره‌گیری از فناوری کوانتومی برای شبکه‌های تجاری ارائه‌دهندگان ارتباطات دوربرد به تصویر می‌کشد که دعوت آن‌ها از مراکز تحقیقاتی و نوآوری کشور برای توسعه شبکه‌های ارتباطی، اتخاذ رویکردهای فناوری کوانتومی خلاق در شرایط واقعی حاکم بر جهان و ارائه خدمات ارتباطی پیشرفته در عصر جدید این جدیت را قوت می‌بخشد.

مدیران برلین امیدوار هستند که به دنبال اعمال تمام اقدامات نام‌برده دسترسی مشتریان تجاری به محیط‌های محاسبه کوانتومی واقعی افزایش پیاده کند و قابلیت انجام محاسبات کوانتومی بیشتر برای نسل‌های آینده فراهم بیاید.

کد خبر 684495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.