استقلال خوزستان - تراکتور / تلاش آبی‌ و سرخ‌ها برای رهایی از قعر جدول

در چارچوب هفته سوم و در دیداری معوقه از رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال، تیم استقلال خوزستان میزبان تراکتور تبریز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب دیدار معوقه هفته سوم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال تیم سرخ‌پوش تراکتور امروز _شنبه یازدهم شهریورماه_ از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه غدیر اهواز میهمان تیم استقلال خوزستان است. این دیدار به دلیل حضور تراکتور در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاده بود. دیدار دو تیم تراکتور و استقلال خوزستان آخرین تقابل لیگ قبل از فیفادی است. با توجه به پیش رو بودن مسابقات آسیایی هانگژو، اردوی تیم ملی بزرگسالان و رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هنوز زمان برگزاری مسابقات هفته پنجم مشخص نیست.

تلاش تراکتور برای صعود شش پله‌ای با پیروزی

تقابل استقلال خوزستان و تراکتور برای هر دو تیم حساس و حیاطی است تا بتوانند از قعر جدول نجات پیدا کنند و به جایگاه‌های بالاتر صعود کنند. تراکتور برای نزدیک شدن به تیم‌های بالای جدول و حضور در رقابت‌های مدعیان قهرمانی به این پیروزی نیازمند است و در مقابل استقلال خوزستان برای رهایی از بحران قعر جدول و حفظ حضور در لیگ برتر نیازمند برد است. شاگردان خمس در گرمای خانه اهوازی‌ها بازی آسانی را در پیش ندارند، شب سختی در انتظار سرخ‌پوشان تبریزی از نظر آب و هوایی باشد.

شاگردان پاکو خمز پس از ۲ شکست در لیگ مقابل سپاهان و پرسپولیس، همچنین شکست در پلی‌آف لیگ قهرمانان، هفته گذشته مقابل تیم مس رفسنجان به پیروزی رسیدند تا از قعر جدول فاصله بگیرند. تی‌تی‌ها از سه بازی در لیگ‌برتر، سه امتیاز کسب کرده‌اند و در جایگاه دوازدهم با ۲ گل به ثمر رسانده و ۴ گل دریافتی قرار دارند. تراکتور در صورت کسب ۳ امتیاز مقابل استقلال خوزستان با ۶ پله صعود در جایگاه ششم جدول و قبل از گل‌گهر سیرجان قرار می‌گیرد.

استقلال خوزستان که در لیگ امسال مجدد به گردونه لیگ برتر برگشته است با کسب تنها یک امتیاز از ۳ بازی گذشته در جایگاه پانزدهم لیگ ۱۶ تیمی قرار دارد. شاگردان سیروس پورموسوی در ابتدا مقابل شمس‌آذر به تساوی رسیدند و برابر آلومینیوم اراک و استقلال تهران به شکست تن دادند. استقلال خوزستان در صورت کسب سه امتیاز مقابل تراکتور ۴ امتیازی شده و کنار ملوان و صنعت نفت آبادان در میانه جدول قرار می‌گیرند.

تراکتور به دنبال تکرار پیروزی پُرگل

آخرین تقابل دو تیم تراکتور و استقلال خوزستان به لیگ هجدهم برمی‌گردد که در آن سال سرخ‌پوشان تبریزی در بازی رفت با ۴ گل و در بازی برگشت با ۶ گل دروازه استقلال خوزستان را در هم کوبیدند. در سه تقابل آخر استقلال خوزستان و تراکتور تبریز ۱۳ گل به ثمر رسیده است که هر ۱۳ گل توسط تیم تراکتور از خط دروازه آبی‌پوشان رد شده است. بهترین پیروزی تراکتور بازی رفت مقابل استقلال خوزستان با نتیجه شش بر صفر بوده است. کریم انصاری‌فرد و آنتونی استوکس با ۴ گل زده بهترین گلزنان در تقابل‌های این دو تیم بوده‌اند. از نکات ویژه و قابل توجه این دیدار تقابل برادران پورحمیدی در مقابل هم است، حسین پورحمیدی با پیراهن تراکتور و حسن پورحمیدی با پیراهن استقلال خوزستان مقابل هم بازی می‌کنند. حسین پورحمیدی، سنگربان تراکتوری‌ها در لیگ هجدهم در دروازه استقلال خوزستان قرار داشت و اکنون با انگیزه مضاعف برای خط و نشان کشیدن مقابل تیم سابقش در دروازه تراکتور قرار می‌گیرد.

در دیدار امشب فرزین گروسیان، محمد طیبی، رضا دهقانی، حسین پورحمیدی و سیدمحمد حسینی بازیکنانی هستند که تجربه پوشیدن پیراهن تیم مقابل را در گذشته داشته‌اند.

آمار تقابل‌های تراکتور و استقلال خوزستان در لیگ برتر:

۱۲ بازی

۷ برد تراکتور

۴ مساوی

یک برد استقلال خوزستان

گل زده تراکتور: ۲۶

گل زده استقلال خوزستان: ۷

بهترین پیروزی تراکتور و استقلال خوزستان:

تراکتور ۶ - استقلال خوزستان ۰

کد خبر 684493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.