ثبت دومین روز هوای ناسالم در اصفهان / شاخص کیفی ۷ منطقه در وضعیت قرمز و نارنجی است

سنجش کیفیت هوا، امروز در ساعت منتهی به ۹ صبح با قرار گرفتن روی شاخص ۱۰۳ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وضعیت هوای اصفهان امروز _شنبه یازدهم شهریورماه_ به شرح زیر است:

سنجش کیفیت هوای امروز در ساعت منتهی به ۹ صبح با قرار گرفتن روی شاخص ۱۰۲ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) ثبت شده است.

بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان، امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه خرازی با شاخص ۱۵۴ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های احمدآباد با شاخص ۱۰۱ در وضعیت (نارنجی)، استانداری اصفهان با شاخص ۵۹، پروین با شاخص ۶۴ و رودکی با شاخص ۱۰۰ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان، ایستگاه‌های کیفیت هوا در معاونت حمل‌ونقل شهرداری اصفهان در خیابان رهنان با شاخص ۱۵۳ در وضعیت (قرمز)، خیابان ۲۵ آبان با شاخص ۱۰۴، انقلاب با شاخص ۱۲۵، میرزاطاهر با شاخص ۱۱۳ و ولدان با شاخص ۱۰۷ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های خیابان پارک زمزم با شاخص ۹۷، دانشگاه صنعتی با شاخص ۹۲، خیابان زینبیه با شاخص ۹۳، سپاهان‌شهر با شاخص ۹۱، فرشادی با شاخص ۹۴، فیض با شاخص ۹۲، کاوه با شاخص ۸۷ و کردآباد با شاخص ۸۵ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های جی، میثاق، خواجو، باغ غدیر، دانشگاه و شهرهای کاشان، خمینی‌شهر، زرین‌شهر، نجف‌آباد، دولت‌آباد و سجزی فعال نیست.

در حال حاضر تنها ایستگاه‌های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفی هوا در استان اصفهان به‌جز شهر اصفهان، ایستگاه مبارکه، قهجاورستان و شاهین‌شهر است. سنجش کیفیت هوا در ایستگاه قهجاورستان با شاخص ۱۴۶ در وضعیت (نارنجی)، شاهین‌شهر با شاخص ۷۳ و مبارکه با شاخص ۸۸ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا همچون مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف دارد، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 684489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.