آمارها نشان‌دهنده حرکت چرخ تولید در کشور است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آمارها نشان‌دهنده حرکت چرخ تولید در کشور است. برای رسیدن به توسعه مطلوب لازم است اقتصاد نرم مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس علی‌آبادی امروز _شنبه یازدهم شهریورماه_ در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در اراک اظهار کرد: نیمه دوم امسال نرخ تورم کاهش پیدا کرده است، با وجود روند کاهنده تورم و رشد تولید، چالش‌های زیادی وجود دارد زیرا سال‌های متمادی تورم داشتیم و آثار آن ادامه دارد و اصلاح این روند به تلاش جمعی دولت و بخش خصوصی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه تنها راه نجات کشور تولید است، افزود: اگر امتیازی داده می‌شود، باید قیمت‌گذاری درست نیز انجام و رانت‌ها برداشته شود، زیرا این روش منطقی‌تر است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بحران آب وجود دارد، بنابراین باید در صنعت کشاورزی برای تولید محصولات کم‌آب‌بر استفاده شود که استان مرکزی ظرفیت خوبی در زمینه کشاورزی دارد.

علی‌آبادی با اشاره به جمعیت استان مرکزی اظهار کرد: در این استان، صنایع تحول نداشته و استان با وجود داشتن بخش کشاورزی نتوانسته است رشد مطلوبی در این بخش داشته باشد.

وی ادامه داد: چرخش اقتصاد و کشاورزی، باید محور مورد توجه برنامه‌ریزان در استان مرکزی باشد و بهره‌وری در انرژی صورت گیرد که سیاست جدی کشور باشد.

کد خبر 684483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.