زائران اربعین برای بازگشت برنامه‌ریزی کنند / بازگشت بیش از یک میلیون نفر به کشور

مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه تاکنون بیش از یک‌سوم یعنی یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از زائران به کشور بازگشته‌اند، گفت: زائران اربعین حسینی ماندگاری خود را در شهرهای زیارتی به ویژه کربلا کاهش دهند و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که قبل از موج سنگین بازگشت‌ها، به کشور بازگردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امید کوثری امروز _ شنبه یازدهم شهریورماه_ در یک گفت‌وگوی رادیویی با اشاره به افزایش زائران اربعین نسبت به سال گذشته اظهار کرد: وضعیت تردد از تمام مرزها از جمله خوزستان، ایلام، کردستان، آذربایجان غربی و خسروی خوب است و یک‌سوم زائران نیز تا امروز به کشور بازگشتند.

وی افزود: از زائران اربعین حسینی در خواست می‌کنم ماندگاری خود را در شهرهای زیارتی به ویژه کربلا کاهش دهند و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که قبل از موج سنگین بازگشت‌ها، به کشور بازگردند.

مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین گفت: آن دسته از زائرانی هم که در این سفر با وسیله نقلیه خود به مرز مراجعه کردند، در زمان بازگشت برای حفظ سلامتی خود و همراهان در پایانه‌های مرزی توقف و استراحت داشته باشند تا بدون حادثه به شهر خود بازگردند.

وی ادامه داد: برخی از زائران نیز نسبت به ثبت‌نام در سامانه سماح کم‌توجه بودند که مشکلاتی برایشان پیش‌آمده بود، در حال حاضر امکان تکمیل ثبت‌نام در این سامانه برقرار است و افراد می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند، زیرا ثبت‌نام در این سامانه کمک می‌کند تا در زمینه دریافت خدمات سلامت مسیری سهل شده پیش روی زائران باشد.

مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه تا شب گذشته سه میلیون و ۲۰۰ هزار زائر داشته‌ایم که بیش از یک‌سوم یعنی یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از آنها به کشور بازگشته‌اند، خاطرنشان کرد: بر اساس شرایط گرما و نیاز به مدیریت سفر و تسهیل خدمات در تمام مرزها، به این سمت سوق یافتیم که از ابتدای ماه صفر خدمات را ارائه کنیم و با کاهش ماندگاری در مرزها روبه‌رو بودیم که اقدامی بزرگ بود.

وی گفت: سعی کردیم برای تمام زائران شرایط خدمت در موضوعات مختلف از جمله پارکینگ، اسکان، حمل‌ونقل و تغذیه مهیا باشد تا کم‌ترین ماندگاری را در مرزها داشته باشیم، در روزهای پایانی منتهی به اربعین هستیم و قریب به‌اتفاق مواکب در عراق در حال جمع‌آوری است و با موج سنگینی از زائران مواجه خواهیم بود، لذا در تلاش هستیم با حداکثر توان خود به زائران اربعین خدمت‌رسانی کنیم.

کد خبر 684479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.