سهمیه جذب ایثارگران در ادارات و نهادهای وابسته به دولت رعایت نمی‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهمیه جذب ۲۵ درصدی ایثارگران در ادارات و نهادهای وابسته به دولت در استان رعایت نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا پارسیان‌نژاد صبح امروز _شنبه یازدهم شهریورماه_ در جلسه‌ای با مسئولان پتروشیمی دهدشت ویژه اشتغال جامعه ایثارگران، اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیم ۱۹۰۰ شهید برای انقلاب و بیش از ۱۱ هزار جانباز، نسبت به جمعیت خود، بیشترین حضور را در جبهه‌های جنگ داشته است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای در راستای حمایت از جامعه هدف ایثارگری دارد، افزود: بیش از ۸۶ هزار نفر از خدمات بنیاد شهید استفاده می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه‌وبویراحمد یکی از رسالت‌های مهم را مطالبه‌گری در اجرای قوانین برای ایثارگران و شهدا دانست و خاطرنشان کرد: بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد با ۲۷۵ برنامه عملکردی در سطح کشور دارای جایگاه ششم است.

پارسیان‌نژاد جذب سهمیه ۲۵ درصدی در ادارات و سازمان‌های وابسته به دولت را یکی از مشکلات جامعه ایثارگری دانست و اضافه کرد: سهم جامعه ایثارگری در استخدام ادارات و سازمان‌های وابسته به دولت رعایت نشده است، در گذشته نیروهایی در هلدینگ خلیج‌فارس به شکل کارگری به کار گرفته شدند که آمار دقیقی از آن‌ها نداریم.

وی با اشاره به نگرانی‌ها بابت امنیت شغلی افراد به کار گرفته شده در هلدینگ خلیج فارس، تاکید کرد: انتظار داریم مدیریت جدید به امنیت نیروهای جامعه ایثارگری در هلدینگ خلیج‌فارس توجه داشته باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مجموعه هلدینگ خلیج‌فارس فرصت طلایی برای برون‌رفت کهگیلویه از بن‌بست است، ادامه داد: در همین منطقه «کلاچو» تعدادی از ایثارگران که زمین اهدا کردند، بیکار هستند.

پارسیان‌نژاد با اشاره به اینکه آمار بیکاری جامعه ایثارگری به نسبت افراد عادی جامعه بالاتر است، تاکید کرد: بعضی دستگاه‌های نظارتی سال‌های قبل می‌توانستند یاری‌رسان باشند، اما همکاری لازم صورت نگرفت و امروز شاهد چنین مشکلاتی در جامعه ایثارگری استان هستیم.

وی با ابراز نارضایتی از ترک فعل هلدینگ خلیج‌فارس بابت جذب ایثارگران در گذشته گفت: توقع نداریم خارج از دستورالعمل کاری انجام شود، انتظار داریم در استخدام‌های جدید این اجحاف جبران شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر توجه نهادها و ادارات خصوصی و دولتی بر توجه به مسئولیت‌های اجتماعی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: در کنار پتروشیمی دهدشت گلزار شهدایی وجود دارد که وضعیت مناسبی ندارد و انتظار داریم که مجموعه هلدینگ خلیج‌فارس با کمک به منظور ساماندهی گلزار شهدا، به رسالت خویش در پاسداشت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عمل کند.

در ادامه این نشست محمد شکری، مدیرعامل پتروشیمی دهدشت، اظهار کرد: در حال حاضر کار به صورت پروژه‌ای در حال انجام است و ۳۰ نفر از خانواده شهدا در این سایت مشغول به کار هستند.

وی خواستار تعامل بنیاد شهید با اداره کار شهرستان به منظور جذب سهمیه ایثارگری برای این مجموعه شد.

مدیرعامل پتروشیمی دهدشت تصریح کرد: ظرف دو هفته آینده و طی یک جلسه با پیمانکاران این مجموعه و بنیاد شهید، موضوعات مطرح و پیمانکاران توجیه خواهند شد، لیست مشاغل مورد نیاز نیز طی یک رونوشت به بنیاد شهید ارسال می‌شود تا از سهمیه تعریف شده استفاده شود.

کد خبر 684474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.