افزایش ۴۰ درصدی تردد زائران اربعین / مردم زودتر به کشور بازگردند

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: مردمی که زیارت خود را انجام داده‌اند، تقاضا دارم زودتر به کشور برگردند تا برای خدمت‌رسانی مشکلی ایجاد نشود.

به گزارش ایمنا، داریوش امانی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بر این بود حدود هفت هزار دستگاه اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای خدمت‌رسانی به مردم مستقر شوند که از ابتدای ماه صفر اتوبوس‌ها مهیا شده و در حال خدمت‌رسانی به زائران است.

وی افزود: دستگاه‌هایی اجرایی کشور متعهد شده بودند ۵۲۰۰ دستگاه وسیله نقلیه در اختیار ما قرار دهند، اما با توجه به کمبودها و مسائل پیش روی آنها این امر محقق نشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده اگر از آن تعداد تعهد، دستگاه‌های اجرایی هزار دستگاه در اختیار ما قرار دهند، در نهایت با هشت هزار ناوگان به زائران اباعبدالله الحسین (ع) خدمت‌رسانی خواهیم کرد.

امانی گفت: به مردم عزیز توصیه می‌کنیم برای سفر خود زمانبندی را در نظر گیرند و آن را به روزهای پایانی اربعین موکول نکنند تا با مشکل حمل‌ونقل مواجه نشویم.

وی ادامه داد: طبق آمار ستاد اربعین تاکنون بیش از ۴۰ درصد افزایش تردد زائر نسبت به سال قبل داشته‌ایم؛ همچنین تردد زائران خارجی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که امیدواریم مردم به توصیه ستاد اربعین توجه کنند و برای سفر خود زمانبندی در نظر بگیرند تا بتوانیم بهتر به آنها خدمات‌رسانی کنیم.

رئیس سازمان راهداری با بیان این که وزیر راه و شهرسازی زمان ویژه‌ای را به اربعین اختصاص داده است و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شد، تصریح کرد: برای سفر اربعین پیش‌فروش بلیت داشتم و تاکنون برای تردد زائران به مرزها با کمبودی مواجه نشده‌ایم.

امانی تصریح کرد: با توجه به این که سفر اربعین سفر ۱۰ تا ۱۵ روزه است، اگر زائرین بخواهند به یک‌باره از مرزها خارج شوند، جمعیت زیاد می‌شود و این موضوع ما را با مشکل مواجه می‌کند، به همین خاطر از مردمی که زیارت خود را انجام داده‌اند، تقاضا دارم زودتر به کشور بازگردند تا برای خدمت‌رسانی مشکلی ایجاد نشود.

منبع: تسنیم

کد خبر 684472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.