دستگیری اعضای باند کلاهبرداری ۱۰ هزار میلیاردی در هرمزگان

فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: با هوشیاری و تلاش همه‌جانبه کارآگاهان پلیس آگاهی استان هرمزگان، ۱۳ نفر از عاملان کلاهبرداری ۱۰ هزار میلیاردی با ۱۲۰۰ نفر شاکی در استان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس هرمزگان، سردار علی‌اکبر جاویدان اظهار کرد: در پی مراجعه و اعلام شکایت تعدادی از شهروندان و مردم استان به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه یک شرکت فروش خودرو با تبلیغات واهی با فریب و نیرنگ به بهانه ثبت‌نام خودرو از آن‌ها کلاهبرداری کرده است، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کاراگاهان پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های دقیق صورت گرفته توسط کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی مشخص شد که متهمان در پوشش یک شرکت پس از جلب اعتماد مالباختگان مبالغی را برای ثبت‌نام خودرو از آن‌ها دریافت کرده و بدون عمل به تعهدات خود عمل نکرده و متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات، آدرس و مخفیگاه متهمان اصلی در داخل و خارج استان شناسایی و با هماهنگی قضائی در چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند و در بازجویی‌های فنی صورت گرفته به بزه انتسابی و کلاهبرداری ۱۰ هزار میلیارد ریال از ۱۲۰۰ شهروند اعتراف کردند.

سردار جاویدان ادامه داد: با توجه به خروج مدیرعامل شرکت به خارج از کشور در سریع‌ترین زمان از طریق پلیس بین‌الملل فراجا و پلیس اینترپل اقدامات و تمهیدات لازم برای دستگیری و استرداد وی به کشور انجام شده است.

وی با اشاره به دستگیری ۱۳ نفر از اعضای این باند، گفت: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند و هماهنگی‌های لازم به منظور توقیف دارایی و اموال منقول و غیرمنقول این باند انجام شد و تعدادی از اموال آن‌ها تاکنون توقیف شده است.

کد خبر 684464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.