تغییر ۴۰ درصدی لیست تیم ملی فوتبال / منتقدان بی‌خیال میلاد سرلک نمی‌شوند

لیست تیم ملی فوتبال کشورمان برای دو بازی تدارکاتی فیفادی از سوی کادر فنی اعلام شد و چند تغییر، اعتراض برخی از منتقدان را با خود به‌همراه داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیست تیم ملی فوتبال بزرگسالان کشورمان برای بازی‌های دوستانه در برابر تیم‌های ملی بلغارستان و آنگولا در مسیر آماده‌سازی جام ملت‌های آسیا، روز گذشته _جمعه دهم شهریورماه_ از سوی کادر فنی تیم ملی اعلام شد که حرف‌وحدیث‌های زیادی با خود به‌همراه داشت و چند تغییر هم به‌طور مشخص به چشم می‌خورد.

علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، محمدرضا اخباری، میلاد محمدی، احسان حاجی‌صفی، رامین رضائیان، صادق محرمی، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمد دانشگر، روزبه چشمی، محمدحسین مرادمند، علی کریمی، میلاد سرلک، سعید عزت‌اللهی، علیرضا علیزاده، وحید امیری، محمد محبی، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، احمد نورالهی، رضا اسدی، مهدی طارمی و شهریار مغانلو دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی در فیفادی شهریورماه بودند.

ضمن اینکه طبق توضیحات فدراسیون فوتبال، سردار آزمون پس از آسیب‌دیدگی در تیم بایرلورکوزن آلمان و حضور در تیم جدید با هماهنگی و صلاحدید کادر فنی در این اردو حضور ندارند. محمدحسین کنعانی‌زادگان به‌دلیل اشتباه غیرفنی در بازی با ازبکستان در این اردو حضور نخواهد داشت و پس از بازی عقب‌افتاده میان دو تیم تراکتور تبریز و استقلال خوزستان از هفته چهارم لیگ برتر، ارزیابی کادر فنی درباره فهرست تیم ملی تکمیل خواهد شد.

تغییر ۴۰ درصدی لیست تیم ملی فوتبال/ منتقدان بیخیال میلاد سرلک نمی‌شوند

رقابت بهترین دروازه‌بانان حال حاضر ایران برای کسب پیراهن شماره یک

در خط دروازه، فوتبال کشورمان هم‌اکنون کمتر از پنج دروازه‌بان آماده و خیلی‌خوب دارد که فقط سه نفرشان به جدیدترین اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند. علیرضا بیرانوند به‌همراه پیام نیازمند و محمدرضا اخباری گلرهایی هستند که پس از تداوم درخشش در فصل جدید لیگ برتر، توجه کادر فنی را به خود جلب کردند و باید در اردوی تیم ملی و بازی‌های دوستانه، به‌دنبال رسیدن به پیراهن شماره یک باشند. البته که سیدحسین حسینی و حبیب فرعباسی نیز می‌توانستند به‌واسطه عملکرد خوبشان در این لیست جای بگیرند.

۵ + ۳ مدافع در فهرست بازیکنان قابل‌اطمینان ژنرال

از بین هشت مدافعی که از سوی امیر قلعه‌نویی به تیم ملی دعوت شدند، پنج نفر در لیگ برتر ایران بازی می‌کنند و سه بازیکن نیز لژیونر هستند. جالب‌تر اینکه باشگاه‌های آ.‌اک آتن یونان، استقلال تهران و سپاهان اصفهان هرکدام دو نماینده در خط‌دفاعی دارند و پرسپولیس فقط یک مدافع به تیم ملی می‌دهد. عملکرد قابل قبول محمدحسین مرادمند و محمد دانشگر باعث شد آن‌ها به اردو دعوت شوند و البته محمدحسین کنعانی‌زادگان هم بابت رفتار عجیب خود در تورنمنت کافا تنبیه شده است.

دعوت پُرحرف‌وحدیث میلاد سرلک و حضور عجیب‌تر سامان قدوس

بیشترین حاشیه در خصوص لیست جدید تیم ملی به پست هافبک برمی‌گردد، جایی که میلاد سرلک سردمدار اتفاقات مربوط به میانه زمین است. همواره در هفته‌های اخیر صحبت از مشمول بودن میلاد سرلک برای رفتن به خدمت سربازی بود و اینکه چنانچه به تیم ملی دعوت شود می‌تواند همچنان برای پرسپولیس بازی کند. همین باعث شد افراد زیادی به قلعه‌نویی انتقاد کنند، چرا که معتقدند سرلک نمایش خوبی در فصل جاری لیگ برتر نداشته و نباید به تیم ملی دعوت می‌شد تا به سربازی برود. از طرف دیگر سامان قدوس در شرایطی به تیم ملی دعوت شد که اصلاً در ماه‌های اخیر بازی نکرده و پس از کنار گذاشته‌شدن از برنتفورد، به‌علت کمبود بازیکن در این تیم دوباره به زنبورهای انگلیسی بازگشت. قدوس حتی در تورنمنت کافا هم تیم ملی را همراهی نکرد.

تغییر ۴۰ درصدی لیست تیم ملی فوتبال/ منتقدان بیخیال میلاد سرلک نمی‌شوند

۳ تفنگدار خط‌حمله به رهبری مهاجم پورتو

امیر قلعه‌نویی تا این لحظه و قبل از اینکه بازی تراکتور تبریز و استقلال خوزستان انجام شود تا لیست نهایی را اعلام کند، فقط سه بازیکن را برای حضور در خط حمله به اردو دعوت کرده است که جای تأمل دارد. البته این سه مهاجم بهترین بازیکنان فعلی ایران در پست خود هستند که هرکدامشان می‌توانند بار هجومی تیم‌ها را به‌دوش بکشند. مهدی طارمی باوجود اینکه در فصل جاری هنوز نتوانسته گلزنی کند اما به‌نظر می‌رسد با بسته‌شدن پرونده انتقال وی به آث‌میلان، بدون فکر و حاشیه به روزهای خوب خود بازگردد. رضا اسدی و شهریار مغانلو نیز همچون فصل گذشته می‌درخشند و به زوج مکمل فوق‌العاده‌ای در سپاهان تبدیل شده‌اند. ضمن اینکه اسدی تا فصل بیست‌ویکم در هر تیمی حضور داشت در پست هافبک توپ می‌زد، اما طی دو فصل اخیر سرمربیان را ناچار به استفاده از وی در خط هجومی کرده است.

آن‌ها که دعوت نشدند و آن‌ها که به لیست اضافه شدند

لیست جدید تیم ملی در مقایسه با لیست اردوی قبلی که برای شرکت در تورنمنت کافا بود تغییراتی داشته است. حسین پورحمیدی پس از اشتباهات فاحشی که در قفس توری تراکتور انجام داد دیگر به تیم ملی دعوت نشد تا محمدرضا اخباری جایگزین وی شود. در خط‌دفاعی به‌جز محمدحسین کنعانی‌زادگان که دعوت‌نشدنش دلیل انضباطی دارد، خبری از سیدمجید حسینی نیست. مدافع کایسری‌اسپور که از پیش‌فصل تاکنون در دوران مصدومیت به‌سر می‌برد و احتمالاً چند هفته دیگر به میادین بازمی‌گردد. ضمن اینکه وحید امیری برخلاف اردوی قبلی، این‌بار به‌عنوان مدافع به اردوی تیم ملی دعوت نشده است.

در خط‌هافبک، امیر قلعه‌نویی به‌ناچار نمی‌تواند از امید نورافکن و سیدمحمد کریمی استفاده کند چرا که هر دو در تمرینات پیش‌فصل و بازی‌های لیگ امسال برای سپاهان دچار مصدومیت شدند؛ سعید مهری هم فرصت زیادی برای بازی در ترکیب استقلال پیدا نکرده است تا کادر فنی تیم ملی روی وی خط قرمز بکشد. بدون در نظر گرفتن سردار آزمونِ مصدوم، شهاب زاهدی به‌همراه امیرحسین حسین‌زاده و مهدی قایدی به‌خاطر عملکرد بسیار ضعیفشان جای خود را به سایر بازیکنان دادند و باید تلاش زیادی به‌خرج دهند تا در فیفادی بعدی نظر کادر فنی را به خود جلب کنند.

در عوض، محمد دانشگر، محمدحسین مرادمند، همچنین میلاد محمدی در خط‌دفاعی؛ علی کریمی، احمد نورالهی و سامان قدوس در خط‌هافبک و در خط حمله شهریار مغانلو به لیست تیم ملی بازگشتند و حالا در دو بازی دوستانه مقابل بلغارستان و آنگولا فرصت این را دارند تا با ارائه سبک بازی منطقی و نمایش درخشان، حضورشان در اردوهای آتی تیم ملی را تمدید کنند. به‌طور قطع تا فرارسیدن زمان بازی‌های جام ملت‌های آسیا، لیست تیم ملی دچار تغییرات گسترده‌ای می‌شود، اما به‌نظر می‌رسد بخش غالب آن توسط کادر فنی دست‌نخورده باقی بماند.

کد خبر 684445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.