راهبرد فعال «مقاومت» در برابر تهدید صهیونیست‌ها

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _شنبه یازدهم شهریورماه ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «راهبرد فعال «مقاومت» در برابر تهدید صهیونیست‌ها» نوشت: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه برای پنجمین بار از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم به لبنان سفر کرد. او پیش از این سفر به دمشق رفته بود و دیدارهای مهمی را با مقامات سوری از سر گذرانده بود.

این سفرهای قابل لحاظ و دیدارهای متوالی مقام‌های عالی رتبه دیپلماتیک با مسئولان کشورهای محور مقاومت در چشم‌انداز سیاست منطقه‌ای و در قابی بزرگ‌تر از سیاست خارجی دولت سیزدهم از دریچه تحولاتی که در این زمینه پدیدار شده، قابل رؤیت است؛ تحولاتی که از یک سو به ترمیم و تقویت رابطه ایران با آن دسته از کشورهای عربی انجامیده که پیش‌تر سمت و سوی سیاست خود را در ضدیت با جمهوری اسلامی تعریف کرده بودند و از سوی دیگر منجر به هم‌افزایی هرچه بیشتر با کشورهای محور مقاومت شده است. پیوند تنگاتنگ مقام‌های ایرانی با مقام‌های سیاسی کشورهایی همچون سوریه، عراق و لبنان و رابطه نزدیک با مسئولان گروه‌های محور مقاومت از رهبران حزب‌الله و مقاومت فلسطین گرفته تا انصارالله یمن و حشد الشعبی عراق در همین چهارچوب قابل ارزیابی است.

استراتژی جدیدی با رویکرد گفت‌وگومحور دولت رئیسی برای کاهش تنش و حل مشکلات منطقه‌ای از طریق آشتی با رقبای منطقه‌ای از یک طرف و رایزنی‌های متعدد دیپلماتیک با رهبران متحدین منطقه‌ای و اعضای جبهه مقاومت نشان از آن دارد که اولاً تهران از موضع قدرت و واقعیت‌های میدانی گفت‌وگو می‌کند و ثانیاً در گفت‌وگوهای جاری قرار نیست از بازیگران جبهه مقاومت دست بکشد؛ محوری که ایران، سوریه، لبنان و تا حدودی عراق را به یکدیگر پیوند می‌دهد و طیف گسترده‌ای از جریان‌های سیاسی ضداستکباری از جمله حزب‌الله و حماس را شامل می‌شود که می‌توان آن را پویاترین نیروی استراتژیک در منطقه خواند. این رویکرد در بطن خود نشان از تلاشی دارد که جمهوری اسلامی در برابر هرگونه عادی‌سازی رابطه عبری-عربی به جریان انداخته است و نتیجه و برآیندی تاریخی برای تحقق «منطقه عاری از بیگانه و عاری از تروریسم» به دنبال خواهد داشت. افزون بر اینکه این هم‌پیمانی در فراز جدید مناسبات ایران و مقاومت در خاورمیانه پساآمریکایی، فصل تازه‌ای از همکاری در عرصه سیاسی، اقتصادی و نظامی- امنیتی را به روی دو طرف گشوده است.

راهبرد فعال «مقاومت» در برابر تهدید صهیونیست‌ها

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «فلات ایران سیراب از دریا» نوشت: «تنش آبی» چگونه قابل مدیریت است؟ این شاید پربسامدترین سوال حداقل طی چند سال اخیر برای پیشگیری از عمیق‌شدن تبعات کمبود آب در کشور است. مدیریت تنش آبی در شهرها و روستاهای کشور تا سال ۱۴۰۴ با رویکرد افزایش تاب‌آوری و پایداری خدمات یکپارچه آب شرب، یکی از برنامه‌های کلان دولت سیزدهم در سه سطح کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است. یکی از راه‌های تأمین منابع آبی به منظور حل پایدار معضل آب «انتقال آب دریا» به مناطق مختلف کشور با تمرکز بر مناطق درگیر تنش آبی است، چه آنکه دسترسی ایران به آب‌های آزاد از طریق سواحل خلیج همیشه فارس و دریای عمان، فرصت مناسبی برای این مهم پیش‌روی کشورمان قرار داده است، البته انتقال آب دریا، ضمن آنکه باید شیرین‌سازی شود، به هزینه‌های سرسام‌آوری نیاز دارد، به همین منظور با سرمایه‌گذاری واحدهای بزرگ صنعتی، طرح انتقال آب دریا به داخل کشور در دستور کار دولت قرار دارد و بناست آب مورد نیاز شرب و صنعت و کشاورزی استان‌های کم‌آب شرقی و مرکزی از خلیج‌فارس و دریای عمان تأمین شود.

قرار است با مشارکت «شرکت معدنی و صنعتی گل گهر»، «شرکت مس سرچشمه» و «شرکت معدنی و صنعتی چادرملو»، آب خلیج‌فارس به منظور مصرف صنعتی به استان‌های کرمان و یزد برسد و بناست با مشارکت «شرکت فولاد مبارکه» و «ذوب‌آهن» تا پایان سال به اصفهان نیز برسد. عملیات لوله‌گذاری انتقال آب دریای عمان به سه استان سیستان‌وبلوچستان، خراسان‌جنوبی و خراسان‌رضوی نیز آغاز شده است. منابع آبی جدید هفت استان هرمزگان، کرمان، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، یزد، اصفهان و سیستان‌وبلوچستان هدف اولیه طرح انتقال آب از دریای عمان و خلیج‌فارس به داخل کشور بوده و بناست ۱۰ استان دیگر به این فهرست افزوده شود.

راهبرد فعال «مقاومت» در برابر تهدید صهیونیست‌ها

روزنامه فرهیختگان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «رسوایی سوءاستفاده مالی پهلوی از اپوزوسیون» نوشت: از همان روزی که پروژه براندازی برای بار چندم در سال ۱۴۰۱ در ایران کلید خورد از اسامی افرادی که رهبری براندازی را برعهده داشتند مشخص بود که این پروژه جدید نیز بیش از آنکه در راستای براندازی کارکرد داشته باشد، برای کسب درآمد اپوزیسیون طراحی شده است. مواضع چهره‌های اپوزیسیون و افشاگری‌های آنها خیلی زود واقعیت این پروژه کاسب‌کارانه را برملا کرد و ایده‌هایی همچون فروش عطر با رایحه «زن، زندگی، آزادی» نیز زمینه مضحکه شدن شعار انتخابی اپوزیسیون را بیش از پیش مهیا کرد. این کاسب‌کاری اما پس از شکست پروژه آشوب نیز همچنان برقرار است. درحالی‌که اپوزیسیون به امید ایجاد موج جدیدی از آشوب در خیابان‌های ایران به بهانه سالگرد فوت مهسا امینی، حجم انبوهی از فراخوان‌ها را منتشر می‌کنند، مواضع چهره‌های اصلی آنها این واقعیت را اثبات می‌کند که برای این قماش همچنان کاسبی بیش از هر چیز دیگری موضوعیت دارد.

اخیراً همسر رضا پهلوی که فرق رضا شکاری فوتبالیست با رضا شکاری معدوم را نمی‌داند، فراخوانی برای سخنرانی منتشر کرده و نکته جالب توجه این است که او سخنرانی خود را به‌قدری پرمحتوا می‌داند که برای حضور در آن پول دریافت می‌کند. شاهین نجفی که برای حمایت از رضا پهلوی روح پدرش را در قبر و استیج زیر پای پهلوی به لرزه درآورده بود نیز دور جدید کنسرت‌هایش را از سر گرفته و با زدن پرچم سالروز مهسا امینی بر سر آن، سعی در پر کردن صندلی‌های کنسرتش دارد. به بهانه دور جدید کاسبی‌های اپوزیسیون در ایام منتهی به سالروز فوت مهسا امینی مروری بر کارنامه رهبران اپوزیسیون داشته‌ایم و نشان داده‌ایم که چاه براندازی اگرچه هیچ‌وقت به آب نمی‌رسد اما تنور کاسبی اپوزیسیون‌نماها را داغ نگه داشته و آنها را به نان و نوایی می‌رساند.

با نزدیک شدن به سالگرد فوت مهسا ایمنی و در کنار آغاز دوباره فعالیت‌های رسانه‌های ضدایرانی و تلاش برای ناآرام کردن دوباره خیابان‌های ایران، براندازان که بعد از شکست منشور همبستگی، شکست پروژه منزوی کردن ایران در عرصه بین‌المللی و آرام شدن فضای ایران سکوت را بر هر امری ترجیح داده بودند، فراخوان‌هایی برای سخنرانی و تجمع در خارج از کشور منتشر کردند. در این میان اما یاسمین پهلوی که در آخرین فعالیت مبارزاتی خود تصویری از رضا شکاری هافبک سپاهان را اشتباهاً به‌جای یکی از افراد حاضر در ناآرامی‌ها منتشر کرده و نوشته بود ما تنهایت نگذاشتیم و به همین دلیل نیز با تمسخر و واکنش‌های زیادی همراه شد، در حال برنامه‌ریزی برای تور سخنرانی پولی است و در همین راستا یکی از فراخوان‌های برگزاری سخنرانی او در سالگرد فوت مهسا امینی نیز حاشیه‌های زیادی به‌همراه داشت.

حضور در جلسه سخنرانی همسر شازده بهایی دارد که اگر مایل به حضور باشید باید آن را پرداخت کنید. بر این اساس بلیت عادی ۱۵۰ دلار و وی‌آی‌پی ۲۵۰ دلار است و اگر بخواهید کنار همسر شازده بنشینید باید ۴۵۶ دلار پرداخت کنید و صرف ناهار با یاسمین پهلوی نیز ۲۵۰ دلار هزینه برمی‌دارد، البته علاوه بر این باید هدیه‌ای هم برای همسر شازده به‌همراه داشته باشید. به‌نظر می‌رسد براندازان با علم به اینکه اساساً پروژه شکست‌خورده براندازی محقق نخواهد شد، درصددند که حداقل با سردادن شعار آزادی و ناآرام کردن دوباره خیابان‌های ایران، عایدی‌ای برای خودشان به‌منظور گذران زندگی در خارج از کشور فراهم کنند.

راهبرد فعال «مقاومت» در برابر تهدید صهیونیست‌ها

روزنامه همشهری در صفحه نخست امروز خود با تیتر «باز هم تحقیر شدند» نوشت: کشف و خنثی‌سازی طراحی پیچیده صهیونیست‌ها باهدف خرابکاری در صنایع موشکی ایران از سوی سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع همچنان در سرخط خبرهای بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی قرار دارد؛ طرحی که شکست سنگین دیگری برای صهیونیست‌ها در مسیر جلوگیری از افزایش توان بازدارندگی ایران رقم زد. خودکفایی بیش‌از ۹۰ درصدی جمهوری‌اسلامی در حوزه صنایع دفاعی، مدت‌ها است دشمنان این مرز و بوم، ازجمله صهیونیست‌ها را برای خرابکاری در این عرصه به تکاپو انداخته‌است؛ تکاپوی ناکامی که با اقدام‌های اطلاعاتی و امنیتی انجام شده در داخل کشور، نتوانسته در روند رو به پیشرفت صنعت دفاعی ایران خللی وارد کند.

اصل ماجرای خنثی‌سازی طرح پیچیده خرابکارانه صهیونیست‌ها از جایی آغاز می‌شود که طراحی‌های چند ساله موساد برای ضربه وارد کردن به صنعت موشکی ایران به نقطه‌ای رسید که با همکاری برخی عوامل نفوذی، قصد داشتند قطعات معیوب شده‌ای را برای استفاده در صنایع پیشرفته موشکی ایران، وارد مدار تولید کنند؛ نقشه‌ای که با تسلط اطلاعاتی ایران بی‌نتیجه ماند. شبکه‌ای که خنثی شد، با هدایت مستقیم سازمان موساد، قصد داشت با فروش قطعه‌های تجهیز شده، موشک‌های تولید شده را به ابزاری انفجاری برای ضربه زدن به خطوط صنعتی و کارکنان شاغل در این حوزه تبدیل کند. این در حالی است که رصد اطلاعاتی و عملیاتی دستگاه‌های امنیتی این نقشه پیچیده را به‌طور کامل خنثی کرد. از سوی دیگر با اقدام‌های امنیتی انجام شده توسط ایران، همه مسیرها و فعالیت‌های موساد برای تأمین و انتقال قطعه مورد نظر، به‌همراه افسران خارجی و عوامل داخلی آنان، شناسایی شدند و در چتر اطلاعاتی قرار گرفتند.

راهبرد فعال «مقاومت» در برابر تهدید صهیونیست‌ها

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «۱۵ شاخص اقتصادی که نشان می‌دهند دولت رئیسی قابل تمجید است» نوشت: دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد کلان اقداماتی داشته که ظاهر شدن نتایج آن در کف بازار زمان‌بر است اما نتایج آن در مثبت شدن شاخص‌ها و رونق گرفتن تولید بسیار تأثیر خوبی داشته است. انتشار این اقدامات و نتایج آن از توان این صفحه خارج است بنابراین به ارائه یک فهرست خلاصه از برخی شاخص‌ها بسنده می‌شود.

دولت سیزدهم در زمانی سر کار آمد که کشور با کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی و بدهی ۵۴ هزار میلیارد تومانی خزانه مواجه بود و با ایجاد منابع در اختیار جبران شد. کسری بودجه دولت در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰۴ هزار میلیارد تومان بود.

بدهی دولت به نظام بانکی در سال ۹۲ حدود ۱۰۳ هزار میلیارد تومان بود که در پایان دولت دوازدهم این عدد به ۶۵۵ هزار میلیارد تومان رسید. بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی از ۶۸ هزار میلیارد تومان به ۴۴۸ هزار میلیارد تومان افزایش یافته بود و وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به دولت از ۱۲ به ۱۸ درصد رشد کرده بود.

بدهی دولت و شرکت‌های دولتی به بانک مرکزی از ۳۴ هزار میلیارد تومان به ۱۹۶ هزار میلیارد تومان رسیده بود و حجم نقدینگی از ۶۴۰ هزار میلیارد تومان به ۴,۰۶۷ میلیارد تومان رشد کرده بود که بیش از ۵۳۰ درصد رشد را به ثبت رساند. همه ظرفیت اوراقی که باید دولت را تأمین مالی می‌کرد در سال ۱۴۰۰ از سوی دولت دوازدهم استفاده شده بود و هشت میلیارد دلار ارز واردات کالاهای اساسی، در شش ماهه سال ۱۴۰۰ مصرف شده بود اما ذخایر کالاهای اساسی رو به پایان بود.

با این حال میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: بزرگ‌ترین تسویه بدهی با نظام بانکی با مبلغی بالغ بر ۱۰۶ هزار میلیارد تومان که با تأدیه بدهی بی‌سابقه ۱۷۰ هزار میلیارد تومانی دولت در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و نیز پرداخت حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان در بودجه سال جاری به تأمین اجتماعی میسر شده است. این اقدام بزرگ از تحمیل هزینه سالانه ۲۵ هزار میلیارد تومانی بابت تسهیلات بانکی به منابع متعلق به بیمه‌شدگان جلوگیری کرد.

راهبرد فعال «مقاومت» در برابر تهدید صهیونیست‌ها

کد خبر 684439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.