کاشت درختچه‌های زینتی در بیش از ۸ هزار گلدان در سطح شهر قزوین

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: عملیات کاشت درختچه‌های زینتی شامل لاوان، رزماری، زرشک و آبشار طلایی در بیش از هشت هزار گلدان سیمانی در سطح شهر در حال انجام است.

محمدصالح صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به شست‌وشو و تنظیف وسایل بازی و تجهیزات بوستان‌های سطح شهر قزوین، اظهار کرد: طرح شست‌وشوی وسایل بازی، مبلمان پارکی و آبخوری بوستان‌ها با هدف میکروب‌زدایی و حفظ پاکیزگی تجهیزات بوستان‌ها و حفظ بهداشت و سلامت شهروندان و کودکان به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به شست‌وشوی روزانه سرویس‌های بهداشتی عمومی سطح شهر افزود: شست‌وشو و تنظیف روزانه تمام سرویس‌های بهداشتی عمومی با هدف میکروب‌زدایی، حفظ بهداشت و سلامت شهروندان در ۴۹ باب سرویس بهداشتی عمومی در برنامه کاری سازمان قرار دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین از طرح تنه‌جوش و پاجوش‌گیری درختان معابر شهر قزوین خبر داد و خاطرنشان کرد: عملیات حذف تنه‌جوش و پاجوش درختان معابر شهر به منظور ایجاد فرم مناسب و تقویت درختان ادامه دارد.

صالحی ادامه داد: در راستای ایمن‌سازی معابر سطح شهر و به منظور تسهیل عبور و مرور شهروندان و آشکارسازی سرعتکاه‌ها با هدف بهبود دید کاربران ترافیکی، تمام سرعتکاه‌های بلوار مدافعان حرم، حدفاصل میدان قلم تا ورودی بوستان باراجین رنگ‌آمیزی و ساماندهی شد.

وی از ایمن‌سازی و نوسازی وسایل بازی کودکان در بوستان اقاقیای شهر قزوین خبر داد و تصریح کرد: در ادامه طرح نوسازی امکانات تفریحی بوستان‌ها و به منظور حفظ ایمنی و سلامت کودکان و ارائه خدمات مطلوب، سرسره و تاب‌های زنجیری شکسته و معیوب بازیگاه بوستان اقاقیا، تعویض و نوسازی شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین از به‌روزرسانی سرچراغی‌های بوستان یاس شهر قزوین با نصب ۱۶ سرچراغی جدید و لامپ‌های کم‌مصرف LED خبر داد و تاکید کرد: به‌روزرسانی این بوستان در راستای افزایش ضریب نوری، کاهش مصرف انرژی سیستم روشنایی، تقویت روشنایی بوستان، کاهش مصرف برق، تعویض سرچراغی‌های قدیمی و لامپ‌های پرمصرف انجام شد.

صالحی از آغاز طرح توسعه فضای سبز و زیباسازی منظر بلوار ایران موسوم به دیوار سبز با رویکرد فضای سبز کم‌آب و سازگار با اقلیم شهر قزوین خبر داد و گفت: در راستای اجرای این پروژه، خاک‌ریزی نباتی و تسطیح خاک گلدان‌های سیمانی واقع در حاشیه غربی بلوار ایران به اتمام رسیده است.

وی افزود: عملیات کاشت درختچه‌های زینتی شامل لاوان، رزماری، زرشک و آبشار طلایی در بیش از هشت هزار گلدان سیمانی در حال انجام است.

کد خبر 684435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.