هرگونه پرنده رادارگریز را فرسنگ‌ها دورتر از مرزها کشف و رصد می‌کنیم

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در تولید انواع سامانه‌ها با بالاترین فناوری‌ها به خودکفایی رسیده‌ایم، گفت: این توانمندی‌ها ما را قادر ساخته تا هر گونه پرنده رادار گریز دشمن را از فرسنگ‌ها دورتر از مرزها کشف و رصد کنیم.

به گزارش ایمنا، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، اظهار کرد: خداوند را شاکرم که بار دیگر در سالروز تشکیل نیروی قدرتمندان هوایی ارتش توفیق حضور در محضر شما ملت عزیز کرامت فرمود که در راستای عمل به فرمان گزارشی از وضعیت کنونی در پدافند را تبیین نمایم.

وی با تبریک هفته دولت به دولتمردان، ادامه داد: در ماه محرم و ایام عزاداری قرار داریم قیام عاشورا برای بندگان آزاده مملو از درست و عبرت است. صیانت از اسلام و ارزش‌های متعالی آن و امر به معروف و نهی از منکر بخشی از درس‌های بزرگ قیام عاشورا برای همه اعصار است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش درباره ابعاد و مشخصات نیروی پدافند در تراز انقلاب و مبتنی بر معیارهای قیام حسینی گفت: با استناد به بیانات فرماندهی کل قوا به اهمیت و ضرورت پدافند هوایی در سامانه دفاعی کشور اشاره می‌کنم. رهبری در چند سال اخیر بیش از ۶۰۰ مرتبه به اهمیت و اولویت پدافند هوایی به عنوان خط مقدم دفاعی کشور در برابر تهدیدهای هوا فضایی دشمن اشاره فرموده‌اند که این وظیفه ما را در قبال دفاع از آسمان حریم آسمان ولایت دوچندان می‌کند.

امیر صباحی‌فرد با بیان اینکه آمریکا از هیچ جنایتی علیه ملت ایران و ضربه زدن به جمهوری اسلامی فروگذار نکرده است، عنوان کرد: جنگ تحمیلی هشت ساله در روزهای آغازین پیروزی انقلاب و دخالت مستقیم نظامی در خلیج‌فارس و هدف قرار دادن هواپیمای بی‌دفاع ایرانی در آب‌های خلیج‌فارس و اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه همه جانبه با هدف قرار دادن زیرساخت‌های اقتصادی کشور، تلاش برای ایجاد اجماع جهانی در مجامع بین‌المللی، حمایت از آشوب‌ها و اغتشاشات و تلاش برای نفوذ و تهاجم فرهنگی بخشی و نابودی هویت فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی بخشی از نمونه‌های جنگ ترکیبی سردمداران آمریکا و مزدورانش بود که این هدف را به گور خواهند برد.

وی گفت: رزمندگان پدافند در صیانت از هوا و فضای کشور، آسمان ولایت و برای ملت ایران تلاش می‌کنند تا پرچم عزیز کشورمان بر قله‌های تعالی به اهتزاز درآید. بر خود می‌بالیم که در ارتشی خدمت می‌کنیم که فرمانده ما ولی امر مسلمین، کشور ما ایران بزرگ و متمدن، سرمایه اجتماعی ما پشتوانه مردم قدرشناس، سرمایه معنوی ما کارکنان ولایی و معتقد و و مؤمن و وظیفه ما فدا شدن برای ملت است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اینکه ملت ایران ثابت کرد هرچه قدر فشار بیشتر شد انگیزه پیشرفت و تقویت مؤلفه‌های قدرت ملی افزایش می‌یابد، گفت: به دشمنان انقلاب و کشور و نظام اسلامی یادآور می‌شود که ما را تحت شدیدترین فشارهای تحریم همه جانبه قرار دادید اما آگاه باشید نیروی پدافند ارتش و پدافند هوایی سپاه در خط مقدم دفاع در بالاترین سطح خودکفایی، آمادگی و قدرت رزمی قرار دارند و هر دو نیرو یک ید واحد هستند.

امیر صباحی‌فرد تاکید کرد: ما توانستیم با کار جهادی در طراحی و تولید انواع سامانه‌های موشکی، رادارها و حساسه‌ها دارای تشعشع و بدون تشعشع، پهپادها، سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعاتی و تجهیزات جنگ الکترونیک و سایبری با بالاترین فناوری‌ها به خودکفایی برسیم و نیازهای دفاعی خود را در همه زمینه‌ها متناسب با تهدیدهای پیشرفته هوافضایی طراحی و تولید کنیم. این توانمندی‌ها ما را قادر ساخته تا هر گونه پرنده رادار گریز دشمن را از فرسنگ‌ها دورتر از مرزها کشف و رصد کنیم.

وی ادامه داد: دشمن بداند روزنه‌ای برای نفوذ به آسمان کشور وجود ندارد و این قدرت رزمی را در رزمایش‌های متعدد و با رصد و پالایش مستمر و پایدار آسمان کشور و ارسال اخطار به پرنده‌های رادار گریز ثابت کرده‌ایم.

منبع: ایرنا
کد خبر 684371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.