تعاون یکی از پایه‌های اقتصادی کشور است

امام جمعه کرمان با اشاره به جایگاه ویژه مردم در تعاون و مشارکت، گفت: مشارکت اجتماعی در کشور طی سال‌های اخیر به شدت پیشرفت کرده است و بخش قابل توجهی از مبارزه با ویروس کرونا را به وسیله مردم توانستیم کنترل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه _امروز دهم شهریورماه_ با گرامیداشت روز تعاون و مشارکت، اظهار کرد: تعاون یکی از پایه‌های اقتصادی کشور ماست و مسئولین باید آن را جدی بگیرند و با قرار دادن سرمایه‌های خرد در کنار هم در ساخت و آبادانی کشور کمک کنند.

وی با اشاره به جایگاه ویژه مردم در تعاون و مشارکت، افزود: الحمدالله مشارکت اجتماعی در کشور طی سال‌های اخیر به شدت پیشرفت کرده است و بخش قابل توجهی از مبارزه با ویروس کرونا را به وسیله مردم توانستیم کنترل کنیم.

امام جمعه کرمان ادامه داد: هفته دولت را در حالی پشت سر گذاشتیم که دستاوردهای بزرگی برای مردم عرضه شد و یکی از آن‌ها بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی بود که کاملاً با ابتکار و خلاقیت و فناوری ایرانی ساخته شد و ما را در تولید گاز از مخزن مشترک در دست برتر و بالاتر قرار داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی شکست خرابکاری رژیم صهیونیستی در صنعت موشکی کشور را یکی دیگر از دستاوردهای بزرگی دانست که سربازان گمنام امام زمان و وزارت دفاع آن را رقم زدند و افزود: در کنار این همه پیشرفت‌ها و پیروزی‌ها، باید به پیوستن ایران به دو پیمان مهم بین‌المللی در بخش اقتصاد اشاره کرد.

وی ادامه داد: این اقدام در شرایطی که دشمن با تمام قدرت و قوت علیه ما جنگی را آغاز کرده است و یکی از زاویه‌های مهم آن انزوای جمهوری اسلامی است، نشان داد که این سلاح به سنگ خورده و جمهوری اسلامی در پیمان‌های مهم و بین‌المللی حضور دارد و مورد پذیرش است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه بیانات راهبردی رهبر عظیم‌الشأن انقلاب در هفته دولت باید موردتوجه دولت‌مردان و توده‌های مردم و خواص جامعه قرار گیرد، تصریح کرد: در کنار تأیید و تأکید بر حرکت روبه پیشرفت دولت در عرصه خدمت به مردم، تأکید بر عدالت، کاهش فاصله طبقانی، ثبات بازار و نرخ ارز، توجه به مشکلات معیشتی مردم و مبارزه با گرانی در عرصه‌های مختلف از مطالبات رهبری از دولت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی ادامه داد: نگاه ریاست محترم جمهور و همکارانشان در دولت که در عرصه‌های مختلف توفیق دارد و انقلابی است به فعالیت شبانه‌روزی برای مردم، زیبا و دینی است و این نگاه در مدیران دولت انقلابی ارزشمند است؛ اما بخشی از خدمات دولت باید در سفره مردم خودش را نشان دهد.

وی با اشاره به برپایی راهپیمای عظیم و بزرگ و تاریخ‌ساز اربعین حسینی، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه دشمنان اسلام و اهل بیت تمام سعی و تلاششان را گذاشتند تا محرم و اربعین را کمرنگ کنند، اما امسال رشد چشم‌گیر مردم در راهپیمایی اربعین را شاهد بودیم.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه موضوع اربعین تجلی حادثه‌ای است که دفاع از مظلوم در ذات آن است، افزود: افرادی که در راهپیمایی شرکت می‌کنند اعتقاد دارند که هم‌نوا و هم‌آهنگ و همراه با کاروان اسرای کربلا هستند و می‌خواهند همدلی خودشان را با یتیمان امام‌زاده در حادثه عاشورا و بعد از آن اعلام کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی راهپیمایی اربعین را اعلام تنفر و برائت از ظلم و ظالم عنوان کرد و گفت: این جریان هماهنگ با فطرت انسان و انسانیت است و هماهنگ با روحیه مسلمان، محب و ارادتمند و معتقد به اهل بیت عصمت و طهارت است که خودمان را به اقیانوس اربعینی وصل کنیم.

وی راهپیمایی اربعین را جریانی مردمی قلمداد کرد که بانی آن مردم هستند و افزود: در طول تاریخ مردم پرچم امام حسین علیه‌السلام را برافراشتند و به اهتزاز درآوردند و در سخت‌ترین شرایطی که بعضاً حاکمیت‌هایی وجود داشت که مانع عزاداری‌ها می‌شد، اما مردم خم به ابرو نیاوردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تأکید بر اینکه هر حرکت مردمی پیروز است، خاطرنشان کرد: این جمعیت میلیونی که از آغاز ماه صفر به مدت بیست روز ادامه دارد و جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بزرگ‌ترین راهپیمایی تاریخ بشر به محوریت امام حسین علیه‌السلام را شکل می‌دهد.

کد خبر 684369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.