مرکز ثقل جهاد تبیین، نقطه تهاجم دشمن است

امام جمعه اهواز گفت:مرکز ثقل جهاد تبیین، نقطه تهاجم دشمن است باید جاهایی که دشمن روی آن دست می‌گذارد و برای آن برنامه‌ریزی و تبلیغات می‌کنند روشن‌سازی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز جمعه _ دهم شهریورماه_ در خطبه‌های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: مرکز ثقل جهاد تبیین، نقطه تهاجم دشمن است باید جاهایی که دشمن روی آن دست می‌گذارد و برای آن برنامه‌ریزی و تبلیغات می‌کنند روشن‌سازی صورت گیرد چرا که ناکارآمد نشان دادن نظام، پنهان سازی و کوچک سازی دستاوردها اهدافی است که دشمنان بر روی آن تمرکز کرده‌اند.

وی افزود: نیازهای اساسی مردم از جمله مواردی است که دشمن بر روی آن دست می‌گذارد برای خنثی سازی آن مسئولان تلاش کنند قیمت چند کالای ضروری خانواده‌ها را ثابت نگه دارند تا بیش از این معیشت مردم تحت تأثیر قرار نگیرد.

امام جمعه اهواز با اشاره به پیاده‌روی میلیونی اربعین، ادامه داد: رمز دوام و بقای اربعین ایمان مردم به وجود منجی است چرا که اربعین در اصل برای ظهور امام زمان (عج) طراحی شده است، این رخداد بزرگ جهانی ابعاد مختلفی دارد که از جمله آنها می‌توان به حرکت جمعی جامعه ایمانی و اسلامی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر تمام سال ایام اربعین بود چه اتفاقی رخ می‌داد، توضیح داد: اربعین رسانه بین‌المللی منحصر به فردی است که پیام اسلام ناب را به جهانیان می‌رساند و سبب هم‌رسانی جامعه ایمانی می‌شود، انصار مهدی را سازماندهی و دشمنان را شناسایی می‌کند.

موسوی فرد با بیان اینکه اربعین حسینی اتصال دهنده ظرفیت بی‌شمار ملل اسلامی از شرق آسیا تا شمال آفریقا است، تصریح کرد: انس و الفت میان جامعه ایمانی یکی از پیش نیازهای اصلی برای تحقق ظهور است و در اربعین این امر را مشاهد می‌کنیم چرا که اربعین سبب از بین رفتن دشمنی‌ها، کینه‌ها و ایجاد الفت بین جامعه ایمانی هستیم.

وی توضیح داد: برای اتباع پاکستانی و افغانستانی مشکلاتی ایجاد شد که در سریع‌ترین زمان ممکن از مرز میرجاوه به چذابه منتقل شده و مشکلاتی که برای آنها پیش آمده بود طرف شد.

امام جمعه اهواز با اشاره به تسهیل تردد زائرین و زمان پنج ثانیه‌ای آن اضافه کرد: این امر اتفاق بزرگ و قابل تقدیری است که که توسط نیروی انتظامی و مجموعه استانداری پیگیری و اجرا شده است.

امام جمعه اهواز خطاب به نمازگزاران گفت: از مردم مؤمنی که خودرو دارند درخواست می‌شود برای بازگشت زائران به مرزها بروند برای بازگشت آن‌ها کمک کنند چرا که ممکن است برای بازگشت زائرین کمبود وسیله نقلیه داشته باشیم.

کد خبر 684365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.