سپتامبر؛ ماه جهانی شهربازی و سرگرمی

شهربازی‌ها و نمایش‌های سرگرمی در ماه سپتامبر هر سال در سراسر جهان اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهربازی‌ها، سرگرمی‌های بسیاری را برای بازدیدکنندگان و به‌ویژه کودکان فراهم و فرصت‌های شادی را برای مردم ایجاد می‌کنند تا خاطرات خوبی را رقم بزنند. هدف این ماه قدردانی از بسیاری از نمایش‌گرانی است که در رویدادهای سرگرم‌کننده شرکت می‌کنند و هدفشان ترویج تفریح برای مردم است.

سپتامبر؛ ماه جهانی شهربازی و سرگرمی

تاریخچه ماه شهربازی و نمایشگاه‌های سرگرمی

وجود نمایشگاه‌های سرگرم‌کننده برای اولین بار در ۵۰۰ سال قبل از میلاد مورد توجه قرار گرفت. در کتاب حزقیال نمایشگاه‌ها به عنوان یک رویداد تجاری در نظر گرفته می‌شد که در آن معاملات با بازرگانان خارجی انجام می‌گرفت. در این گردهمایی‌ها امکان فروش یا مبادله انواع بسیاری از کالاها فراهم می‌شد و در عین حال فعالیت‌ها و سرگرمی‌های تفریحی نیز در کنار آن‌ها انجام می‌گرفت و این روند روز به روز متحول شد و به شهربازی‌ها و نمایش‌های سرگرمی امروزی تبدیل شد. شهربازی‌های معروفی در دنیا وجود دارد که در ادامه به سه مورد از آن‌ها اشاره می‌شود.

اسکله سانتا مونیکا، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا

این اسکله بازی از سال ۱۹۰۹ در حال فعالیت است؛ وجود چرخ فلک کلاسیک، صدها بازی، آکواریوم و جاذبه‌های جدید و متنوع این اسکله قدیمی را در جهان معروف کرده است. نکته جالب این شهربازی، چرخ و فلک آن است که انرژی‌اش از خورشید تأمین می‌شود.

سپتامبر؛ ماه جهانی شهربازی و سرگرمی

شهربازی پراتر، وین اتریش

چرخ و فلک عظیم پراتر یکی از قدیمی‌ترین شهربازی‌های دنیا است و به اندازه‌ای محبوبیت دارد که به عنوان یکی از نمادهای وین شناخته می‌شود. برج تاب پراتر ۱۱۷ متر ارتفاع دارد و از مرتفع‌ترین تاب‌های دنیا است. این پارک تفریحی در تمام روزهای سال باز است و ورود به آن رایگان است و فقط بازی‌های فردی در آن هزینه دارد، بنابراین کاوش در این شهربازی سرگرم‌کننده است.

سپتامبر؛ ماه جهانی شهربازی و سرگرمی

جزیره سنتوزا، سنگاپور

کل جزیره سنتوزا برای تفریحات اختصاص داده شده است. از ترن هوایی، جاذبه‌های آبی، زمین‌های گلف تا پارک‌های پروانه، حیوانات و پارک موضوعی یونیورسال استودیو، این جزیره تفریحی هر آنچه را که برای تفریح نیاز باشد فراهم می‌کند و به همین علت حتی دارای دو هتل برای اقامت بازدیدکنندگان است.

سپتامبر؛ ماه جهانی شهربازی و سرگرمی

کد خبر 684340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.