تمرچین از لحاظ آب و هوایی ایده‌آل‌ترین مرز زائر پذیر کشور است

مدیر پایانه مرزی تمرچین گفت: تمرچین از لحاظ آب و هوایی ایده‌آل‌ترین مرز زائر پذیر کشور است.

محمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پیش‌بینی ۱۵ گیت دو نفره جدید برای عبور ۳۰ نفر زائر اظهار کرد: کل زمانی که زائرین نیاز دارند از گیت‌های تمرچین عبور کنند دو دقیقه طول می‌کشد.

وی افزود: با توجه به برپایی موکب‌ها در محوطه پایانه مرزی هیچ‌گونه مشکلی از بابت اسکان و پذیرایی زائران در این پایانه وجود ندارد.

مدیر پایانه مرزی تمرچین گفت: به جهت رفاه حال زائران کل مسیر ورود و عبور زائران در داخل پایانه تا صفر مرزی سایه بان بندی شده است.

رضایی ادامه داد: ۸ گیت مخصوص برای بازگشت زوار در نظر گرفته شده که به محض ورود زائران در مدت کمتر از پنج دقیقه امور مربوط به آنها را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: طی هماهنگی با طرف عراقی خودروهای ون و میدل باس به صورت شبانه روزی در آن سوی مرز مستقر و آماده جابجایی زائران به اربیل و از آنجا به الحسینیه بغداد هستند.

مدیر پایانه مرزی تمرچین یادآور شد: ارز مورد نیاز زوار با استقرار ۲۴ ساعته صرافی در پایانه در اختیار آنها قرار می‌گیرد و علاوه بر این یک دستگاه خودپرداز در پایانه مستقر شده که وظیفه آن تأمین ارز مورد نیاز زائران است.

رضایی تاکید کرد: تمرچین از لحاظ آب و هوایی ایده آل‌ترین مرز زائرپذیر کشور است و از لحاظ دمایی نصف دمای مرز مهران در این منطقه حاکم است.

وی عنوان کرد: زائران کشورهای آذربایجان، ترکیه و گرجستان از مرز تمرچین تردد و بسیار ابراز رضایت کرده‌اند به نحوی که افراد دیگری از این کشورها که عازم جنوب کشور برای سفر به کربلا بودند، از مسیر برگشته و این مرز را انتخاب کردند.

مدیر پایانه مرزی تمرچین خاطرنشان کرد: در راستای تکریم زائران کشورهای دیگر آنها به طور جداگانه پذیرش و در سریع‌ترین زمان ممکن از مرز تمرچین تردد می‌کنند.

کد خبر 684332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.