افزایش ۸۹ درصدی تردد زائرین از مرز تمرچین نسبت به سال گذشته

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: تا امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۸۹ درصدی تردد زائرین از مرز تمرچین هستیم و امیدواریم تمرچین طی سال‌های آینده در مراودات منطقه‌ای نقش آفرینی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیمان آرامون اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در سه حوزه تأمین زیرساخت‌ها، بسته حمل و نقل و حوزه داخل پایانه مرزی تمرچین برای اربعین حسینی برنامه‌ریزی کرده است.

وی افزود: از ابتدای امسال ۱۶۰ کیلومتر روکش راه‌های اصلی و فرعی عملیاتی شده که در جهت آماده سازی زیرساخت‌ها برای اربعین ۶۰ کیلومتر آن طی ۲۰ روز گذشته انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: در راستای استقبال از زائرین اربعین ۲ هزارکیلومتر خط کشی جاده‌های استان تا کنون انجام شده است.

آرامون تصریح کرد: حذف نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی استان به ویژه در مسیر پیرانشهر به تمرچین جز دغدغه‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است چرا که نقاط کور بسیار و تصادفات منجر به فوت زیادی داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: ۱۰۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و کوهبرداری در مسیر پیرانشهر به تمرچین انجام گرفته که منجر به حذف کامل نقاط کور شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی یادآور شد: ۱۰ کیلومتر نیوجرسی در محورهای منتهی به تمرچین نصب، و در ۱۰۰ کیلومتر هم عملیات اورهال سیستم روشنایی جاده‌ای با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد.

آرامون افزود: ۴۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در محورهای مواصلاتی استان برای تأمین زیرساخت‌ها فعالیت می‌کنند که از این رو در تمامی جاده‌ها شاهد شانه سازی و رفع اختلاف سطح بین جاده و شانه خاکی جهت ایمنی بیشتر هستیم.

وی در خصوص بسته حمل و نقلی یادآور شد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با نازل‌ترین قیمت حمل و نقل زائرین اربعین انجام گرفته و دو دستگاه اتوبوس نیز به صورت رایگان از ارومیه به پیرانشهر به صورت روزانه در حال خدمت رسانی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: همچنین برای آن عده از هموطنان که خواستار سفر به کربلا از مرز مهران هستند سرویس‌های منظم اتوبوس تخصیص داده‌ایم و با توجه به برنامه‌ریزی‌های قبلی هیچ‌گونه مشکلی در جابجایی زائرین اربعین حسینی نداریم.

آرامون گفت: یک‌هزارنفر از پرسنل راهداری آذربایجان غربی در آمادگی کامل قرار دارند تا مشکلی در این راستا به وجود نیاید.

وی افزود: بسته سوم پویایی مرز پایانه تمرچین است و از این رو با پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی این مرز ۲۴ ساعته اعلام شد و زائرین هر ساعت از شبانه روز می‌توانند از آن تردد کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی عنوان کرد: در راستای رفاه زائران ۳۸ گیت گذرنامه در تمرچین با تمامی ملحقات مستقر شده است تا تجمع زائران برای عبور از مرز را به حداقل برسانیم.

آرامون تصریح کرد،: سرویس‌های بهداشتی، روشویی و آبخوری‌ها در حد ۵۰۰ هزارنفر تردد برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به نیاز مبرم به محل پارک، در پیرانشهر محل مناسب برای پارک ۵۰ هزار خودروی زائران به صورت رایگان تأمین شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی افزود: تا امروز نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش ۸۹ درصدی تردد زائرین از مرز تمرچین هستیم و امیدواریم تمرچین طی سالهای آینده در مراودات منطقه‌ای نقش آفرینی کند.

آرامون عنوان کرد: تردد زائرین هیچ‌گونه خللی در ترددهای تجاری مرز تمرچین نداشته و تمهیدات لازم اندیشیده شده و در لاین‌های مختلف ارائه خدمات انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس رایزنی‌های قبلی بر مبنای میزان زائران وارد شده به آن سوی مرز تمرچین، طرف مقابل موظف به تأمین خودرو است و تا به امروز هیچ‌گونه مشکلی در این راستا مشاهده نشده است.

کد خبر 684322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.