۱۵۰ اتوبوس تا مهر ۱۴۰۲ به ظرفیت ناوگان حمل‌ونقلی اصفهان اضافه می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، جزئیات جلسه کمیسیون تلفیق این هفته شورای ششم را تشریح کرد.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین مباحثی که بیشترین زمان این جلسه را به خود اختصاص داد، مسئله حمل‌ونقل شهری بود.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی قرار داریم، گزارشی از اقدامات برنامه‌ریزی شده در این حوزه باید تهیه می‌شد که بررسی‌ها نشان داد وضعیت موجود در حال حاضر با توجه به مجموعه اقدامات مدیریت شهری در تأمین ناوگان با پیگیری‌های بسیار و صرف هزینه‌های بالا نسبت به گذشته بهتر شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در مهر ماه سال جاری مقرر شده است تعداد ۱۵۰ دستگاه اتوبوس به ظرفیت فعلی ناوگان اضافه شود که با این اقدام مجموع اتوبوس‌هایی که در اختیار شهروندان در سطح شهر قرار می‌گیرد، بالغ بر ۹۰۰ اتوبوس خواهد شد.

وی ادامه داد: این تعداد امکان دارد به ۹۷۰ دستگاه نیز افزایش پیدا کند، اما به طور قطع تعداد ۹۰۰ دستگاه اتوبوس با آغاز ماه مهر در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

نورصالحی خاطرنشان کرد: علاوه بر کمبود اتوبوس، یکی از مشکلات حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی تمام شهرهای کشور از جمله اصفهان، موضوع کمبود راننده است.

ابتدای مهر ماه امسال نیاز شهر به بیش از ۶ هزار سرویس مدرسه است که برای این تعداد، شرکت‌ها اعلام آمادگی کردند و خودروها شناسایی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در مباحث دیگر حوزه حمل‌ونقل، اقداماتی ازجمله مباحث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، فرهنگ ترافیک و در مجموع اقداماتی که به روان‌تر شدن شرایط تردد در شهر کمک کند، در دست انجام و برنامه‌ریزی است.

وی اضافه کرد: در این جلسه گزارش مشروحی در حوزه حمل‌ونقل و مجموعه خدمات شهری و زیباسازی شهرداری اصفهان درباره ستاد مهر ازجمله خط‌کشی و آسفالت معابر، تأمین ناوگان و سرویس مدارس که ویژه آغاز سال تحصیلی و مهرماه است، ارائه شد.

وی با اشاره به جمع‌بندی کمیسیون ماده ۱۸ در مورد هزینه تردد و سرویس دانش آموزان افزود: شورا توافقی که در کمیته ماده ۱۸ توسط فرماندار، نماینده اداره آموزش و پرورش و نماینده انجمن اولیا و مربیان صورت گرفته بود را تأیید کرد.

وی ادامه داد: ابتدای مهر ماه امسال نیاز شهر به بیش از ۶ هزار سرویس مدرسه است که برای این تعداد، شرکت‌ها اعلام آمادگی کردند و خودروها شناسایی شده است، همچنین پیش‌بینی می‌شود، در صورت نیاز این تعداد به ۸ هزار عدد افزایش پیدا کند.

کد خبر 684303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.