قرعه‌کشی لیگ‌قهرمانان اروپا ۲۰۲۳ انجام شد / تشکیل گروه مرگ با میلان، پی‌اس‌جی و دورتموند

مرحله‌گروهی فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ رقابت‌های لیگ‌قهرمانان اروپا قرعه‌کشی شد و غول‌های اروپا در هشت گروه تقسیم شدند که گروه ششم نیز گروه مرگ لقب گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم قرعه‌کشی فصل ۲۴-۲۰۲۳ رقابت‌های لیگ‌قهرمانان اروپا از ساعت ۱۹:۳۰ _پنج‌شنبه نهم شهریورماه_ در سالن گریمالدی موناکو در کشور فرانسه آغاز شد. پیشتر ۳۲ تیم حاضر در رقابت‌های فصل پیش‌رو در چهار سید دسته‌بندی شدند که سید یک متعلق به سرگروه‌ها که همان قهرمانان لیگ‌های معتبر و قهرمان لیگ اروپا هستند بود و با انجام قرعه‌کشی تیم‌های حاضر حریفان خود را در مرحله‌گروهی شناختند.

بر اساس این قرعه‌کشی تیم‌هایی که موفق شدند جواز حضور در بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا فصل جاری را کسب کنند در هشت گروه چهار تیمی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و در نهایت دو تیم برتر هر گروه به مرحله بعدی بازی‌ها راه پیدا خواهد کرد. در این مسابقات همچنین تیم سوم راهی لیگ اروپا می‌شود و بازی‌های خود را در آنجا پی خواهد گرفت و تیم چهارم اما با مسابقات اروپایی خداحافظی می‌کند.

طبق سیدبندی صورت گرفته توسط یوفا، ۳۲ تیم در چهار گلدان مختلف قرار گرفتند که به‌شرح زیر است:

سید ۱: منچسترسیتی انگلیس، سویا اسپانیا، بارسلونا اسپانیا، ناپولی ایتالیا، بایرن‌مونیخ آلمان، فاینورد هلند، پاری‌سن‌ژرمن فرانسه و بنفیکا پرتغال

سید ۲: رئال‌مادرید اسپانیا، منچستریونایتد انگلیس، اینترمیلان ایتالیا، دورتموند آلمان، اتلتیکومادرید اسپانیا، لایپزیش آلمان، پورتو پرتغال و آرسنال انگلیس

سید ۳: آث‌میلان ایتالیا، ستاره‌سرخ بلگراد صربستان، براگا پرتغال، لاتزیو ایتالیا، آیندهوون هلند، کپنهاگن دانمارک، سالزبورگ اتریش و شاختاردونتسک اوکراین

سید ۴: یانگ‌بویز سوئیس، رئال سوسیه‌داد اسپانیا، گالاتاسرای ترکیه، سلتیک اسکاتلند، نیوکاسل انگلیس، یونیون‌برلین آلمان، رویال‌آنتورپ بلژیک و لانس فرانسه

بر اساس این قرعه‌کشی که در شهر موناکو انجام شد، ۳۲ تیم حاضر در این بازی‌ها به صورت زیر در گروه‌های هشت گانه قرار گرفتند و در مقابل رقبای خود حاضر خواهند شد.

گروه A: بایرن مونیخ، منچستریونایتد، گپنهاگن و گالاتاسرای

گروه B: سویا، آرسنال، آیندهوون و لانس

گروه C: ناپولی، رئال‌مادرید، براگا و یونیون‌برلین

گروه D: بنفیکا، اینترمیلان، سالزبورگ و رئال سوسیه‌داد

گروه E: فاینورد، اتلتیکومادرید، لاتزیو و سلتیک

گروه F: پاری‌سن‌ژرمن، دورتموند، آث‌میلان و نیوکاسل

گروه G: منچسترسیتی، لایپزیک، ستاره‌سرخ بلگراد و یانگ‌بویز

گروه H: بارسلونا، پورتو، شاختاردونتسک و رویال‌آنتورپ

قرعه‌کشی لیگ‌قهرمانان اروپا ۲۰۲۳ انجام شد / تشکیل گروه مرگ با میلان، پی‌اس‌جی و دورتموند

پس از برگزاری بازی‌های مرحله گروهی مسابقات به صورت تک حذفی تا فینال برگزار می‌شود تا قهرمان فصل جدید مسابقات لیگ قهرمانان اروپا مشخص شود.

این مسابقات که تا پایان فصل روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود از بیست‌وهشتم شهریورماه آغاز می‌شود و مرحله گروهی روز بیست‌ودوم آذرماه به پایان خواهد رسید. ضمن اینکه دیدار پایانی فصل جاری قرار است بار دیگر در ورزشگاه ومبلی شهر لندن انگلیس برگزار شود.

قرعه‌کشی لیگ‌قهرمانان اروپا ۲۰۲۳ انجام شد / تشکیل گروه مرگ با میلان، پی‌اس‌جی و دورتموند

فصل گذشته تیم فوتبال منچسترسیتی انگلیس موفق شد با شکست یک بر صفر اینترمیلان ایتالیا در دیدار پایانی برای نخستین‌بار فاتح این رقابت‌ها شود. شاگردان پپ گواردیولا امسال هم یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در این بازی‌ها خواهند بود.

با به پایان رسیدن قرعه‌کشی، انتخاب بهترین‌های سال اروپا آغاز و سارینا ویگمن به عنوان بهترین سرمربی سال فوتبال بانوان اروپا، پپ گواردیولا به عنوان بهترین سرمربی سال یوفا، آیتانا بونماتی بهترین بازیکن سال یوفا در بخش زنان و ارلینگ هالند به‌عنوان بهترین بازیکن سال یوفا در بخش مردان انتخاب شدند.

کد خبر 684301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.