افزایش ۱۰ درصدی آتش‌سوزی واحدهای تجاری در رشت

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: آتش نشانان این سازمان از فروردین تا مردادماه امسال به یک هزار و ۱۱۴ عملیات اطفای حریق اعزام شدند که آتش سوزی واحدهای تجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

شهرام مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با تعداد ۳۸۰ نیروی انسانی و ۹۰ دستگاه خودرو سبک، نیمه‌سنگین و سنگین و موتور سیکلت در ۱۵ ایستگاه فعالیت می‌کند.

وی افزود: آتش نشانان و تیم‌های عملیاتی سازمان آتش نشانی رشت از فروردین تا مردادماه امسال به دو هزار و ۵۷۲ مورد عملیات اطفای حریق، حادثه و خدمات ایمنی اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با بیان اینکه آتش‌نشان سازمان در این مدت به یک هزار و ۱۱۴ عملیات اطفای حریق اعزام شدند، خاطرنشان کرد: از این تعداد آتش سوزی، ۳۰۲ مورد آتش سوزی منزل مسکونی، ۷۸ مورد تجاری، ۹ مورد صنعتی، ۱۸ مورد انباری، ۱۷ مورد اداری و آموزش، ۵۴۱ مورد علفزار و ضایعات، ۹۷ مورد خودرو، ۲۳ مورد کابل و پست برق و ۲۹ مورد سایر حریق‌ها بوده است.

مؤمنی تصریح کرد: حریق منازل مسکونی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یک درصد کاهش و آتش سوزی واحدهای تجاری ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از ۳۰۲ مورد آتش سوزی منازل مسکونی، تنها ۲۴ درصد دارای بیمه آتش سوزی بوده است، گفت: به شهروندان توصیه می‌شود برای جبران زیان‌های ناشی از حوادث احتمالی در اولین فرصت، نسبت به بیمه کردن منزل و مغازه خود اقدام کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت اظهار کرد: آتش‌نشانان این سازمان، از فروردین تا مردادماه امسال در مجموع به یک هزار و ۴۵۸ مورد حادثه و خدمات ایمنی اعزام شدند، که شامل نجات از آسانسور، تصادفات جاده‌ای، نشت مایعات قابل اشتعال، گیرکردن حلقه و اعضای بدن، سقوط و غرق شدن در رودخانه، محبوس شدن در اماکن، سقوط از ارتفاع، نشت گاز، ریزش سقف و آوار، سقوط در چاه، کانال و گودال، سقوط وسایل نقلیه، اقدام به خودکشی، بسته شدن درب، بررسی گاز CO، نشت آب فاضلاب، فروکش کردن زمین و سایر موارد بوده است.

وی افزود: گاهی به علت چند لحظه دیر رسیدن آتش‌نشانان به محل مأموریت، خسارات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به حادثه‌دیدگان وارد می‌شود؛ لذا از رانندگان انتظار می‌رود هنگام شنیدن صدای آژیر خودروهای امدادی همچون آتش‌نشانی و آمبولانس، هرچه سریع‌تر مسیر را برای عبور آن‌ها باز کنند تا شاید جان انسانی به موقع نجات پیدا کند.

به گزارش ایمنا، شهر رشت مرکز استان گیلان بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول شبانه‌روز این جمعیت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

کد خبر 684299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.