افتتاح پروژه ۴۰ واحدی مسکن سمنان با حضور وزیر کشور

پروژه ۴۰ واحدی «اسحاق نبی» طرح نهضت‌ ملی مسکن در هفتمین روز از هفته دولت با حضور وزیر کشور در سمنان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پروژه ۴۰ واحدی "اسحاق نبی" طرح نهضت ملی مسکن سمنان امروز _پنجشنبه، نهم شهریورماه_ با حضور وزیر کشور در هفتمین روز از هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

احمد وحیدی، وزیر کشور در آئین افتتاح این پروژه با تاکید بر اینکه مسکن جایی مقدس است که خانواده در آن شکل می‌گیرد، اظهار کرد: بسیار خرسندیم که شرایط بهره برداری از مساکن طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه عزم دولت سیزدهم بر رفع مشکل بزرگ مسکن به عنوان مشکلات خانواده‌ها، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور شخصاً بحث مسکن ملی را کنترل و با وجود تمامی مشکل‌ها، مسائل و موارد را با وزارت راه و شهرسازی بررسی و برطرف خواهند کرد.

محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در این آئین گفت: میزان ۲ هزار و ۸۳۷ هکتار تأمین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان در نظر گرفته شده است که از این میزان ۲ هزار هکتار برای شهر جدید و ۸۳۷ هکتار برای کل استان سمنان است.

وی با اشاره به اینکه از سهمیه استان سمنان تا کنون ۷۰۰ هکتار زمین بررسی و مابقی در حال بررسی است افزود: در بحث قانون جوانی جمعیت بالغ بر ۱۷۱۴ نفر متقاضی در سامانه ثبت نام کردند که از این میزان، ۴۱۴ واحد در استان و ۴۰۰ نفر در شرق استان واجد شرایط دریافت زمین بودند، تاکنون ۴۱۵ واحد زمین ویلایی در قالب قانون جوانی جمعیت به متقاضیان تحویل شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تاکید بر اینکه ۶۰ هزار واحد مسکونی، تعهد استان سمنان برای ساخت واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن طی ۴ سال است، خاطرنشان کرد: ۱۰۶ هزار ثبت نامی در بحث طرح نهضت ملی مسکن داشتیم، که ۶۱ هزار نفر واجد شرایط بوده و تاکنون برای ۲۳ هزار نفر تشکیل پرونده انجام شده است.

حمیدی تصریح کرد: از تعداد تشکیل پرونده شده‌ها، تا این لحظه ۱۱ هزار و ۵۴۵ نفر واریز وجه داشتند، اما در حال حاضر برای ۱۶ هزار نفر، واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است.

به گزارش ایمنا، پروژه ۴۰ واحدی "اسحاق نبی" طرح نهضت ملی مسکن سمنان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان در مساحت ۱۹۰۵ متر مربع و در ۴ بلوک ۵ طبقه روی پیلوت با زیربنای کل ۵۲۵۰ متر مربع ایجاد شده است.

کد خبر 684289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.