آمار جالب‌توجه در ۴ هفته‌ای که از لیگ گذشت/ دبل ۳ بازیکن در ۳۱ بازی لیگ برتر

با گذشت چهار هفته و انجام ۳۱ بازی لیگ برتر فوتبال، فقط عیسی مرادی به‌همراه مسعود زائرکاظمینی و مهدی لیموچی موفق به زدن دو گل یا بیشتر در یک‌بازی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته‌های اول تا چهارم فصل بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور طی یک‌ماه‌ونیم اخیر برگزار شد و با فرارسیدن فیفادی شهریورماه، تیم‌های لیگ برتری به تعطیلات رفتند تا سازمان‌لیگ فوتبال برنامه بازی‌های هفته پنجم به‌بعد لیگ برتر را در روزهای آتی مشخص و اعلام کند.

درخصوص فصل جاری لیگ برتر، نکته‌ای که می‌توان به آن اشاره کرد دبل‌کردن تنها سه بازیکن تا به‌اینجای کار است. آن‌هم درحالی‌که ۳۱ بازی (دیدار تراکتور تبریز و استقلال خوزستان دیرتر از سایر بازی‌های هفته چهارم برگزار می‌شود) به‌انجام رسیده اما عملکرد گلزنان تیم‌های لیگ برتر خصوصاً مهاجمان تعریفی نداشته است.

نخستین دبل فصل در بازی هفته سوم لیگ برتر توسط عیسی مرادی مهاجم امسال شمس‌آذر قزوین به‌ثبت رسید. شماره ۸ قزوینی‌ها در عرض شش دقیقه موفق شد دو بار دروازه مس رفسنجان و حامد لک را باز کند و در نهایت شمس‌آذر نیز آن بازی را سه بر صفر برنده شد.

مسعود زائرکاظمینی دومین بازیکنی است که توانست به‌مانند عیسی مرادی در هفته سوم در یک بازی دو گل به‌ثمر برساند؛ زائرکاظمینی در مصاف خانگی ملوان بندرانزلی مقابل تیم بحران‌زده فولاد خوزستان در دقایق ۶ و ۱۹ گلزنی کرد تا مهدی تارتار بتواند پس از یک‌فصل‌ونیم در یک بازی با تیم‌های خود بیش از سه‌گل بزند.

در آخر مهدی لیموچی سومین نفر از این لیست به‌شمار می‌رود؛ بازیکن جوان و آینده‌دار آلومینیوم اراک که شب گذشته در یکی از بازی‌های هفته چهارم لیگ برتر در عرض ۱۴ دقیقه دو مرتبه تور دروازه شمس‌آذر قزوین را به لرزه درآورد و با هر دو گل وی بود که ایرالکو صاحب پیروزی خانگی شد.

فقر گلزنی در ساق‌پای اکثر مهاجمان لیگ برتر در فصل جاری کاملاً مشهود است و این آمار خوبی نیست که فقط سه بازیکن در ۳۱ بازی که تاکنون انجام شده، توانسته‌اند در یک بازی دو گل یا بیشتر به‌ثمر برسانند که می‌تواند زنگ‌خطری برای ادامه فصل باشد. زیرا بازی‌های لیگ تعداد گل کمی دارد و سطح کیفی لیگ‌مان را نیز پائین می‌آورد.

کد خبر 684276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.