افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۸ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان باشت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۸ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان باشت خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، علی‌محمد روستا _عصر پنج‌شنبه نهم شهریورماه_ در آئین افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان باشت، ضمن گرامیداشت هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: امروز ۱۹ طرح عمرانی و اقتصادی در باشت افتتاح و ۹ پ روژه دیگر کلنگ‌زنی شد.

وی حجم سرمایه گذاری این پروژه‌ها را افزون بر ۱۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه در سفر ریاست جمهور در ماه گذشته چندین ابَر پروژه در این استان افتتاح و کلنگ زنی شد، گفت: در این هفته هم ۷۵۸ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار شش هزار و ۳۵۹ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، یا عملیات اجرای آنها آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: ۷۲۲ پروژه با اعتبار چهار هزار و ۹۷۳ میلیارد تومان در بخش عمرانی افتتاح و کلنگ زنی شد.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: از این تعداد پروژه در حوزه عمرانی و زیرساخت ۵۲۷ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۳۸۶ میلیارد تومان افتتاحی بودند.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی، ۱۹۵ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۵۸۷ میلیارد تومان کلنگ زنی شدند.

روستا افزود: ۳۶ پروژه با اعتبار یک هزار و۸۳۳ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۳۲ نفر در بخش اقتصادی افتتاح و کلنگ‌زنی شدند.

به گفته معاون امور عمرانی از این تعداد پروژه اقتصادی ۳۲ مورد با اعتبار یک هزار و ۶۶۵ میلیارد تومان افتتاحی و چهار طرح با اعتبار ۱۶۸ میلیارد تومان کلنگ زنی شدند.

معاون امور عمرانی استانداردی کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: حجم پروژه‌ها و اعتبارات در این استان بی سابقه بوده که نشان از توجه ویژه دولت مردمی به کهگیلویه وبویراحمد و مناطق کمتر برخوردار است.

وی تصریح کرد: بیش از یک هزار پروژه بزرگ و کوچک در بخش‌های مختلف عمرانی در استان در دست اجرا داریم که با تکمیل آنها تحولاتی در استان ایجاد خواهد شد.

فرماندار شهرستان باشت هم در این مراسم گفت: سردخانه محصولات کشاورزی و ساختمان اداره امور عشایر از مهمترین طرح‌های افتتاحی هفته دولت در این شهرستان است.

نادر گرامی افزود: جاده ارتباطی روستای «تکیه»، خانه بهداشت روستای «چهار راه گشین»، احداث سایت شرکت ارتباطات از دیگر طرح‌های افتتاحی هفته دولت در این شهرستان است.

گرامی عنوان کرد: ۶۹ درصد از اعتبارات تملک و دارایی‌های سال مالی جاری این شهرستان تخصیص یافته است که نشانگر تلاش‌های دولت برای افزایش رفاه ساکنان این دیار است.

به گفته وی، سال مالی گذشته ۶۵۰ میلیارد ریال برای توسعه شهرستان باشت پیش بینی شده بود که ۴۵۰ میلیارد ریال آن تحقق و برای عمران و آبادانی شهرستان هزینه شد.

وی افزود: بودجه سال مالی گذشته در این شهرستان هم از نظر میزان تخصیص و هم از نگاه درصد نقدینگی نسبت به سال‌های اخیر کم سابقه بوده است.

گرامی گفت: این میزان اعتبار برای اجرای زیرساخت‌های کشاورزی مانند کانال‌های آبیاری، جاده‌های بین مزارع، امکانات توسعه شهری مانند کانال‌های هدایت آب و کلاس‌های درس هزینه شده است.

فرماندار شهرستان باشت تصریح کرد: همچنین پارسال تاکنون کارهای خوبی در زمینه اصلاح یا توسعه شبکه‌های آب و برق، ایجاد زیرساخت‌های رفاهی مانند آسفالت معابر، جدول کشی و سنگ فرش معابر روستایی این شهرستان انجام گرفته است.

کد خبر 684274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.