نمونه‌گیری هویتی اجساد حادثه تصادف اتوبوس زائران ایرانی در عراق

به گفته اطلاعیه اداره کل پزشکی قانونی استان ایلام نمونه گیری هویتی اجساد زائران حادثه جسان - حولی عراق انجام گرفته است.

به گزارش ایمنا، اداره کل پزشکی قانونی استان ایلام در خصوص حادثه تصادف اتوبوس زائران ایرانی در عراق، امروز _پنجشنبه نهم شهریورماه_ اطلاعیه‌ای به این شرح صادر کرد:

«به دنبال حادثه تلخ تصادف زائران حسینی در تاریخ (هفتم شهریور ۱۴۰۲) در استان واسط عراق، هفت پیکر مجهول‌الهویه با دستور مقام قضائی و هماهنگی انجام شده به اداره کل پزشکی قانونی استان ایلام منتقل شدند.

با توجه به اینکه به دلیل عوارض ناشی از حادثه جسدها غیر قابل شناسایی بودند بلافاصله و در همان شب توسط تیم بحران پزشکی قانونی استان معاینه و نمونه برداری جهت آزمایش DNA انجام شد، پیکرها تا تعیین هویت جهت نگهداری به سردخانه منتقل شدند.

بستگان احتمالی تعدادی از اجساد مجهوال‌الهویه اهل استان لرستان بوده‌اند که به دنبال هماهنگی انجام شده با پزشکی قانونی استان لرستان، نمونه از بستگان درجه یک جهت تطبیق ژنتیکی با نمونه اجساد اخذ و به آزمایشگاه استان کرمانشاه ارسال و به محض آماده شدن نتایج آزمایشگاهی و تعیین هویت، اجساد به خانواده متوفیان تحویل داده می‌شوند.

سایر اجساد مجهول الهویه احتمالاً اهل استان خراسان رضوی بوده و لازم است بستگان احتمالی جهت پیگیری و اخذ نمونه جهت آزمایش ژنتیک به اداره کل پزشکی قانونی استان خود مراجعه کنند.»

کد خبر 684250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.