مراقب اپلیکیشن‌های جعلی ادعیه مذهبی به مناسبت اربعین باشید

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: از آن جایی که در ایام شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، میلیون‌ها انسان با اختلاف طبقات و نژاد و مذهب به عزاداری برای آن حضرت می‌پردازند، فرصتی در اختیار مجرمان سایبری قرار دارد تا با سوءاستفاده از احساسات شهروندان، اعمال مجرمانه خود را عملی کنند.

سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از اقدامات مجرمانه افراد سودجو ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی برای دانلود است که گاهی بعضی از آن‌ها آلوده به بدافزار هستند و به محض دانلود، به سیستم نفوذ و اطلاعات افراد را سرقت می‌کنند، بنابراین شهروندان باید نسبت به دریافت فایل‌ها از منبع مختلف دقت لازم را داشته باشند.

وی افزود: بعضی از نرم افزارها در هنگام نصب از کاربر درخواست می‌کنند تا بعضی از مجوزها (از قبیل دسترسی به دفترچه تلفن، پیامک‌ها و تماس‌های تلفن) را به نرم‌افزار بدهد که با کمی دقت می‌توان متوجه شد که این مجوزها هیچ ارتباطی به نوع فعالیت نرم‌افزار ندارند؛ بنابراین از نصب این نرم‌افزارها خودداری کنید.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان خاطرنشان کرد: بهترین راه برای دریافت ادعیه و فایل‌های مذهبی دانلود یا خرید از سایت‌های شناخته شده و مارکت‌های معتبر است.

وی ادامه داد: شهروندان هنگام پرداخت نذورات و کمک‌های مورد نظر خود یا خرید تجهیزات و البسه ویژه ماه محرم، مراقب سایت‌های جعلی فیشینگ باشند؛ چراکه مجرمان سایبری با طراحی صفحات جعلی شبیه به صفحات پرداخت بانک به دنبال سرقت اطلاعات بانکی هموطنان هستند.

مرتضوی گفت: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با پلیس در میان بگذارید.

کد خبر 684249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.