۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
مرمت بازار تاریخی ساوه آغاز شد

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ساوه گفت: مرحله جدید مرمت بازار تاریخی ساوه با هفت میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده، آغاز شد.

به‌گزارش خبرنگار ایمنا، رضا ایاز امروز_ پنج‌شنبه نهم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این مرحله اصلاح و مرمت قسمت‌های فرسوده و بخشی از سقف راسته بازار و همچنین کاهگل و اندود تیمچه نبوی زاده انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: مرمت بازار تاریخی ساوه از چند سال گذشته آغاز شده که امسال اعتبار تخصیص آن با بیش از دو برابر از سه میلیارد ریال پارسال به هفت میلیارد ریال رسیده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساوه با بیان اینکه بازار تاریخی ساوه متعلق به دوره صفوی است تصریح کرد: به علت قدیمی بودن کانل تأسیسات زیرساختی از جمله شبکه توزیع برق، آب و گاز کف بازار بهسازی کف و کانال برای جلوگیری از حوادث احتمالی ضروری است.

وی گفت: مقرر بود، شهرداری ساوه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود نسبت به این مهم اقدام کند که باوجود تلاش‌های صورت گرفته تاکنون این برنامه اجرا نشده است.

ایاز ادامه داد: مجموعه تاریخی بازار ساوه مربوط به دوره صفوی است، امتداد این بنا از شمال به خیابان امام خمینی (ره) و از جنوب در میدان انقلاب واقع شده است.

وی با بیان اینکه این اثر در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۷۸ با شماره ثبت ۲۵۲۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است افزود: این بازار حدود ۶۰۰ متر طول دارد و در آن انواع حجره‌ها با انواع شغل‌ها مشغول به کسب و کار هستند.

بازار تاریخی ساوه دارای چند دالان، مسجد، چهارسو و تیمچه است و در انتهای جنوبی بازار و در میدان انقلاب، مسجدی به چشم می‌خورد به نام مسجد انقلاب که بسیار بزرگ و دیدنی است.

کد خبر 684219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.