افتتاح فاز نخست سالن بین‌المللی اجلاس تا بهمن ۱۴۰۲/ فرهنگسرای شهرستان سامان بلاتکلیف است

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «فاز نخست سالن بین‌المللی اجلاس تا بهمن ۱۴۰۲ آماده افتتاح می‌شود»، «توجه ویژه مدیریت شهری قم به محلات کم‌برخوردار»، «کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز باید تشکیل شود»، «فرهنگسرای شهرستان سامان همچنان بلاتکلیف است»، «حمایت مادی شورا و شهرداری اردبیل از موکب‌های استانی مستقر در عراق»، «لزوم عزم جدی دولت برای تثبیت بافت فرسوده و ناکارآمد شهر تبریز» و «گزارش عملکرد مسئولان جایگزین ارائه برنامه‌ها شود» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

فاز نخست سالن بین‌المللی اجلاس تا بهمن ۱۴۰۲ آماده افتتاح می‌شود

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برآورد صورت گرفته نشان می‌دهد که بهمن‌ماه سال جاری، فاز نخست مرکز همایش‌های بین‌المللی به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به بازدید از مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان افزود: این پروژه بسیار پیشرفته است و حتی سالن‌های جانبی آن نیز با سالن‌های دیگر مناطق کشور قابل مقایسه نیست.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ۲۲ دفتر در آن مکان وجود دارد که با مستقر کردن بعضی سازمان‌ها می‌توان به آن منطقه رونق بخشید.

توجه ویژه مدیریت شهری قم به محلات کم‌برخوردار

حسن طلایی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: طی دو سال گذشته بیش از ۴۰۰ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۲۰ هزار میلیارد ریال در قم به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه برخی از این تقاطع‌ها، محلات برخوردار را به کم‌برخوردار متصل می‌کند، تصریح کرد: کمیته‌ای به نام محلات کم‌برخوردار در شورای اسلامی شهر تشکیل شده است تا به محلات کم‌برخوردار به‌صورت ویژه رسیدگی شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در سال گذشته این کمیته ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای این محلات اختصاص داد، یادآور شد: امسال این بودجه افزایش دو برابری داشته است که نشان می‌دهد شورای شهر نگاه ویژه‌ای به محلات کم‌برخوردار دارد.

کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز باید تشکیل شود

سیدمحمدعلی پورموسوی، رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: با توجه به حجم زیاد مراجعات، کمیسیون نظارت و بازرسی شورای ششم این کلان‌شهر باید دوباره به‌طور جداگانه تشکیل شود، زیرا تشکیل این کمیسیون موجب می‌شود حجم زیادی از مراجعات و شکایات مردم حل و فصل شود.

وی افزود: در ملاقات‌های شهروندان، گاهی نزدیک به ۸۰ درصد از تقاضاها و شکایات مردمی برای رسیدگی در حوزه بازرسی و نظارت به کمیسیون حقوقی، املاک، نظارت و بازرسی هدایت می‌شوند و در نتیجه با توجه حجم زیاد آن‌ها، این کمیسیون زمان کمتری برای رسیدگی به مباحث حقوقی و املاک دارد.

فرهنگسرای شهرستان سامان همچنان بلاتکلیف است

غلامرضا چهلگردی، نایب‌رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: فرهنگسرای شهرستان سامان حدود ۱۴ سال پیش کلنگ‌زنی و تا پیشرفت ۳۵ درصد آن، اقدام شد، اما در حال حاضر بلاتکلیف رها شده است، از این رو خواسته مردم این شهرستان تکمیل و تجهیز این فرهنگسرا است.

وی افزود: تکمیل جاده ساحلی سامان-قراقوش، تکمیل جاده چهارخطه سامان-تیران به عنوان کریدور ورودی استان چهارمحال‌وبختیاری از استان اصفهان، احداث سالن ورزشی با ظرفیت حضور تماشاگران و اعطای مجوز به کشاورزان جهت ساخت اتاقک‌های نگهبانی و انباری در باغات باید در دستور کار قرار گیرد.

حمایت مادی شورا و شهرداری اردبیل از موکب‌های استانی مستقر در عراق

سلامت صفری، سخنگوی شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: تعدادی از موکب‌های اردبیل درخواست مساعدت مالی از شورا و شهرداری داشتند که با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر مبلغی برای پشتیبانی از موکب‌های استانی مستقر در کشور عراق تصویب شد تا از زائران اربعین حسینی پذیرایی شایسته‌ای شود.

وی با قدردانی از حضور پرشور شهروندان اقشار مختلف و ولایتمدار اردبیل در کنگره ۳۴۰۰ شهید استان و تمام عوامل برگزارکننده این رویداد مهم و فرهنگی و برنامه اثربخش در سطح ملی و فراملی، افزود: امیدواریم با اطاعت و پیروی از مقام عظمای ولایت بتوانیم ادامه‌دهندگان راه شهدای عزیز باشیم.

لزوم عزم جدی دولت برای تثبیت بافت فرسوده و ناکارآمد شهر تبریز

فریدون بابایی‌اقدم‌، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: دولت باید حساسیت ویژه‌ای نسبت به تثبیت بافت فرسوده و ناکارآمد این کلان‌شهر داشته باشد.

وی با بیان اینکه کمیسیون معماری و شهرسازی تخصصی‌ترین کمیسیون شورای اسلامی شهر است، اظهار کرد: این کمیسیون طرح جامع و تفصیلی شهر را در یک بازه زمانی ۲۰ ساله بررسی و بازبینی می‌کند تا مشکلات احتمالی در تهیه نقشه آن رفع شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه شهر تبریز ۲۵ هزار هکتار وسعت دارد که ۱۴ هکتار آن شامل مسکونی، تجاری و خدماتی و مراکز عمومی و ۱۱ هزار هکتار شامل فضای سبز و اراضی خالی است، گفت: بافت‌های فرسوده و بافت‌های حاشیه‌نشین شهر شرایط مشابهی دارد، تنها با این تفاوت که بافت فرسوده مالکیت قانونی ندارد.

گزارش عملکرد مسئولان جایگزین ارائه برنامه‌ها شود

توحید علی نژاداصل، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: صداقت زمانی در عمل معنا خواهد شد که مجموعه شورای شهر و مدیریت شهری به جای افعال آتی از ماضی سخن بگویند و گزارش عملکرد جای گزارش برنامه‌ها را بگیرد.

وی افزود: با توجه به گستره دامنه فعالیت مجموعه‌های مدیریت شهری و جایگاه نظارتی شوراها بر این مجموعه‌ها، لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای ورود توانمندی‌های مرتبط با حوزه‌های فعالیت مجموعه‌های مدیریت شهری ملموس‌تر احساس می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: اصلی‌ترین وظیفه و رسالت شوراها عمل به شفافیت واقعی در عمل است که مصداق اصلی آن در ارائه گزارش عملکرد مستند و مستدل به مردم معنا خواهد شد.

کد خبر 684203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.