کاهش ۵.۲ درصدی نرخ ولادت در کردستان

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: در ۵ ماهه نخست امسال ۹ هزار و ۱۱۵ واقعه ولادت در استان کردستان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی جوکار امروز _پنجشنبه نهم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی پنج ماهه نخست امسال تعداد ولادت ثبت شده در پسران استان کردستان ۴ هزار و ۶۹۰ واقعه و دختران ۴ هزار ۴۲۵ واقعه بوده است که نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت برابر ۱۰۶ بوده، یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه ولادت دختر حدود ۱۰۶ واقعه پسر به ثبت رسیده است.

وی افزود: در مجموع طی مدت مذکور، ۹ هزار و ۱۱۵ واقعه ولادت در استان کردستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال کردستان ادامه داد: بیشترین ولادت ثبت شده مربوط به مادران گروه سنی ۳۴-۳۰ سال با حدود ۳۰.۵ درصد بوده و میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده ۳۰.۷۹ سال بوده است.

وی فراوانی ۵ نام اول در پسران را محمد با ۱۹۳ مورد، شاهان ۱۸۲، آیهان ۱۷۱، میران ۱۱۶ و آراد با ۹۴ مورد نام برد و گفت: فراوانی ۵ نام اول در دختران نیز به ترتیب آن یا ۱۴۹ مورد، ماهلین ۱۴۷، دلوین ۱۳۶، نورا ۷۷ و سدنا ۶۵ مورد بوده است.

ثبت ۳ هزار و ۲۳۸ واقعه وفات در کردستان

جوکار تصریح کرد: در ۵ ماهه نخست امسال ۳ هزار و ۲۳۸ واقعه وفات در استان کردستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۵ درصد کاهش داشته است.

وی تعداد وفات ثبت شده در مردان را یک هزار و ۸۹۵ واقعه و در زنان یک هزار و ۳۴۳ واقعه عنوان کرد و افزود: میانگین سن مردان فوت شده ۶۴.۶۴ سال و زنان ۷۰.۳۶ سال بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: نسبت جنسی حاصل از ثبت وفات در کردستان برابر ۱۴۱.۱ درصد بوده یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه وفات ثبت شده در زنان حدود ۱۴۱ واقعه وفات در مردان به ثبت رسیده است.

وی تعداد ازدواج ثبت شده در ۵ ماهه اول امسال را ۵ هزار و ۱۹۷ واقعه عنوان کرد که بر این اساس نرخ خام حاصل از ثبت ازدواج تا پایان مردادماه سال جاری ۷.۵ در هزار بدست آمده است.

جوکار تصریح کرد: میانگین سن ازدواج بار اول مردان استان ۲۸.۰۹ سال و میانگین سن ازدواج بار اول در زنان ۲۴.۰۳ سال بوده است.

ثبت یک هزار و ۸۴۴ واقعه طلاق در کردستان

وی گفت: تعداد یک هزار و ۸۴۴ واقعه طلاق در استان کردستان به ثبت رسیده است که بر این اساس نرخ خام حاصل از ثبت طلاق تا پایان تیرماه سال جاری ۲.۹ در هزار بدست آمده است.

وی گفت: میانگین سن طلاق بار اول در مردان ۳۶.۵۵ سال و میانگین سن طلاق بار اول در زنان ۳۲ سال بوده است.

کد خبر 684137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.