مصر، میزبان شهرهای هوشمند نسل پنجم / بهبود وضعیت حمل‌ونقل دبی با نرم‌افزار جدید

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «ممنوعیت استفاده از گاز در سازه‌های جدید سیدنی»، «راهکار فرایبورگ برای سازماندهی سطل‌های زباله»، «توسعه پروژه‌های حمل‌ونقل هوشمند در کالیفرنیا»، «مصر، میزبان شهرهای هوشمند نسل پنجم»، «مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سنگاپور در مسیر پایداری»، «راهکار جالب فروشندگان ایتالیایی برای کاهش زباله و انرژی»، «اعلام قانون محدودیت سرعت در لندن»، «جنبش «نه به گردشگر» در زیباترین شهر اتریش»، «رویکرد موفق «پسماندصفر» پایتخت کلمبیا» و «بهبود وضعیت حمل‌ونقل دبی با یک نرم‌افزار جدید» را در این بسته خبری مدیریت شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

ممنوعیت استفاده از گاز در سازه‌های جدید سیدنی

برنامه‌ریزان سیدنی، پایتخت استرالیا، به منظور تحقق اهداف پایدار خود از ممنوعیت استفاده از گاز در سازه‌های جدید شهر خبر داده و مدعی شده‌اند از نیروی تجدیدپذیر به‌منظور تأمین انرژی مورد نیاز برای گرمایش، سرمایش و آشپزی در ساختمان‌های جدید بهره خواهند گرفت.

جنبش ممنوعیت استفاده از گاز در سازه‌های جدید شهر پس از انجام مذاکرات مختلف میان مدیران شهر در واکنش به کمپین «شهر خود را الکتریکی کنید» بالاخره تأیید و قرار شده است از این پس هیچ سازه‌ای با منبع تأمین سوخت از گاز احداث نشود. در عوض، استفاده از الکتریسیته تجدیدپذیر در توسعه ساختمان‌های آینده اجباری خواهد بود که برنامه‌ریزان شهر امیدوار هستند به دنبال این اقدام، انتشار کربن در پایتخت استرالیا کاهش قابل‌توجهی را تجربه کند. رویکرد جدید شهر هم‌سو با سایر تصمیمات مدیران پایتخت و همچنین دولت استرالیا برای ایجاد شهرهای دوستدار محیط زیست خواهد بود که بیش از هر مورد دیگری بر توسعه سازه‌های جدید متمرکز می‌شود.

راهکار فرایبورگ برای سازماندهی سطل‌های زباله

فرایبورگ آلمان به‌منظور سازماندهی پسماندهای شهر به نصب سطل‌های زباله مخصوص جعبه پیتزا و بطری کنار سطل‌های قدیمی پرداخته است‌. این شهر در حال تلاش برای تشویق ساکنان خود به مشارکت فعال در امور سازماندهی فعالیت‌های جمع‌آوری زباله‌ها به‌صورت فردی یا گروهی است و مقامات محلی آن با وارد کردن عنصر خلاقیت به راهکارهای ارائه‌شده خود در این زمینه، لحن و نوع عملکرد خود را برای توسعه این فرهنگ از تنبیه و تهدید به‌سمت تمایل و تهییج متمایل کرده‌اند. یکی از اقدامات آن‌ها نصب سطل‌های زباله جدید در خیابان‌ها به‌شمار می‌رود که برخلاف سطل‌های دیگر مربعی‌شکل و مخصوص جعبه‌های پیتزا است.

سطل‌های جدید در نزدیکی پیتزافروشی‌ها یا اماکن محبوب و پرتردد شهر همچون کافه‌ها و سواحل جنوبی قرار گرفته و با این ایده طراحی شده‌اند که مردم اقلام مقوایی حجیم خود را به‌راحتی روی هم در آن‌ها قرار دهند تا در کنار ممانعت از ورود اقلام بازیافتی به سطل‌های زباله، از پاره شدن پلاستیک‌ها و اشغال حجم عمده‌ای از سطل‌های قدیمی پیشگیری شود، چراکه جعبه‌های پیتزا به‌دلیل شکل و حالت خود حتی در صورت تا شدن و فشرده شدن نیز فضای زیادی را اشغال می‌کنند و مدت‌ها است که به‌عنوان مشکل سطل‌های زباله شناخته می‌شوند.

مصر، میزبان شهرهای هوشمند نسل پنجم / بهبود وضعیت حمل‌ونقل دبی با نرم‌افزار جدید

توسعه پروژه‌های حمل‌ونقل هوشمند در کالیفرنیا

مدیران لاهابرا در ایالت کالیفرنیا در آمریکا از آغاز پروژه جدیدی برای هوشمندسازی حمل‌ونقل در شهر خبر داده و مدعی شده‌اند زیرساخت‌های تردد را بهبود قابل‌توجهی خواهند بخشید. هوشمندسازی حمل‌ونقل لاهابرا مدیریت بهتر ترافیک را به دنبال خواهد داشت که این امر به سهم خود می‌تواند ایمنی تردد را برای تمام کاربران معابر، به‌ویژه افراد آسیب‌پذیر نظیر شهروندان سوار بر صندلی‌های چرخ‌دار، به ارمغان بیاورد. اقدام جدید ابتدا در یکی از خیابان‌های اصلی شهر و به‌طور آزمایشی پیاده می‌شود و قرار است به دنبال آن، جریان ترافیک، پایداری و ایمنی این خیابان بهبود پیدا کند.

رویکردهای هوشمند کمپانی مشارکت‌کننده در اجرای این طرح قابلیت نظارت بر زمان سفرهای معابر از راه دور را دارد و از این طریق می‌تواند نقاطی با بیشترین تراکم ترافیکی را شناسایی کند و مدیران را به اعمال اقدامات مناسب برای به حداقل رساندن آن سوق دهد.

مصر، میزبان شهرهای هوشمند نسل پنجم

دولت مصر در سال گذشته ادعا کرده بود که در آینده نزدیک ۳۸ شهر از سراسر کشور را کاملاً هوشمند خواهد کرد، ضمن این‌که استراتژی‌های توسعه زیرساخت‌های شهری را بهبود خواهد بخشید. ارائه فناوری‌های خلاق متعدد در سراسر شهرهای مصر زمینه را برای تحقق اهداف دولت تا حد زیادی هموار خواهد کرد که این امر به سهم خود می‌تواند مزایای پایداری و حتی اقتصادی بی‌شماری را برای کشور به ارمغان بیاورد.

نصب گسترده سنسورهای دیجیتالی هوش مصنوعی در سراسر مصر به توسعه شهرهای هوشمند نسل پنجم در این کشور منجر خواهد شد و از این طریق به هوشمندسازی هرچه بیشتر آن‌ها با هدف بهبود کیفیت زندگی شهروندان کمک کند. بهره‌گیری از فناوری‌های تکنولوژیک ابر-محور و سنسورهای هوش مصنوعی و اینترنت اشیا برای نظارت بر شهرها، بخش‌های ضروری اجرای پروژه جدید را تشکیل خواهد داد.

مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سنگاپور در مسیر پایداری

کمپانی‌های مختلف سنگاپور عزم خود را جزم کرده‌اند تا از طریق اشتراک نوآوری‌ها و رویکردهای سبز خود، مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را در مسیر رسیدن به پایداری کامل هدایت کنند. این کمپانی‌ها ایده‌های خلاق و سبز خود را برای طراحی دوباره زیرساخت‌های دیجیتالی مرکز به اشتراک خواهند گذاشت و امیدوار هستند که بتوانند از طریق تمرکز بر توسعه رویکردهای دیجیتالی پایدار، تدابیر خود را در سراسر منطقه ترویج دهند و مراکز مهم دیگر کشور را نیز به اجرای اقدامات پایدار تشویق کنند.

مشارکت میان کمپانی‌های مختلف سنگاپور به ایجاد دستورالعمل‌ها و توصیه‌هایی کلی برای مدرن‌سازی زیرساخت‌های دیجیتالی کشور با هدف افزایش پایداری و بهینه‌سازی بهره‌گیری همزمان از نرم‌افزارها و سخت‌افزارها منجر خواهد شد و قابلیت اجرای آن در سایر نهادها نیز وجود خواهد داشت.

بدون شک، پایدارسازی مرکز ارتباطات و اطلاعات سنگاپور می‌تواند زمینه را برای توسعه فناوری‌های پیشرفته‌تر مبتنی بر هوش مصنوعی هموار کند که این امر به سهم خود هوشمندسازی هرچه بیشتر سنگاپور را به دنبال خواهد داشت.

مصر، میزبان شهرهای هوشمند نسل پنجم / بهبود وضعیت حمل‌ونقل دبی با نرم‌افزار جدید

راهکار جالب فروشندگان ایتالیایی برای کاهش زباله و انرژی

کسب‌وکارهای کوچک شهر میلسیمو ایتالیا با پرورش تفکر پایداری و مقابله با تورم افسارگسیخته جهانی تصمیم گرفته‌اند از ساده‌ترین راهکارها برای پیشبرد اهداف زیست‌محیطی خود بهره ببرند. یکی از این راهکارها ارائه تخفیف‌های ویژه در کافه‌ها و رستوران‌ها در صورت به‌همراه داشتن ظروف چندبارمصرف یا سفارش دادن غذا به‌اندازه نیاز است.

چنین ابتکاراتی معمولاً به‌عنوان راهکارهای دوستدار محیط زیست تبلیغ و ترویج می‌شوند و در حالت کلی مسیری را برای مقابله با انواع جدیدی از مصرف‌گرایی ترسیم می‌کنند که تمرکز آن بر ماهیت محدود منابع و نیاز به صرفه‌جویی در انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای قرار دارد.

شهر میلسیمو به این ترتیب به هموارسازی مسیر اقداماتی با این هدف در شهر اقدام کرده است که با بهبود وضعیت مصرف منابع اولیه و پیشگیری از تولید زباله‌های یک‌بارمصرف بیشتر، برداشتن گام‌های کوچک برای دستیابی به پایداری را تسهیل کند. یکی از این اقدامات ایجاد امکان پرداخت تنها نصف قیمت نوشیدنی در صورت به‌همراه داشتن لیوان و قاشق شخصی است.

اعلام قانون محدودیت سرعت در لندن

شرکت حمل‌ونقل لندن اعلام کرد که قانون محدودیت سرعت ۲۰ مایل بر ساعت در جاده‌های مهم شهر اجرایی می‌شود. محدودیت‌های سرعت جدید به ایمن‌تر و جذاب‌تر شدن منطقه وسیعی از جنوب لندن کمک می‌کند، در این صورت افراد بیشتری تشویق می‌‎شوند استفاده از خودروی شخصی را کنار بگذارند و بیشتر به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی روی آورند. بنابراین اشکال سالم‌تر و پایدارتر سفر برای کاهش ازدحام و آلودگی هوا شکل خواهد گرفت.

محدودیت سرعت ۲۰ مایل در ساعت برای ۱۶ قسمت از جاده‌های جنوب لندن در نظر گرفته شده است و اجرای آن از سپتامبر ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد. محدودیت‌ها با علائم و نشانه‌های جاده‌ای جدید پشتیبانی می‌شود و با وجود همکاری میان سازمان حمل‌ونقل لندن و خدمات پلیس متروپلیتن اطمینان حاصل می‌شود رانندگان از قوانین ارائه شده پیروی می‌کنند.

جنبش «نه به گردشگر» در زیباترین شهر اتریش

ساکنان زیباترین شهر کوچک اتریش، هالشتات، از تبدیل شهر خود به یک پارک تفریحی موضوعی به ستوه آمده و به ورود بیش‌ازحد گردشگران به شهر اعتراض کرده‌اند. هالشتات، کهن‌ترین و افسانه‌ای‌ترین شهر کوچک اتریش با مناظر طبیعی شگفت‌انگیز، مراتع بکر و زندگی مدرن در خانه‌های قدیمی و زیبای سواحل دریاچه‌ای ناب است که در شیب‌های میان دریاچه و کوه‌های ارتفاعات آلپ قرار دارد. این شهر رویایی با تنها ۶۰ کیلومتر مربع مساحت دارای تاریخی هفت هزار ساله است و از سال ۱۹۹۷ در فهرست میراث فرهنگی یونسکو جا دارد.

هالشتات کمی بیش از ۷۰۰ نفر جمعیت دارد، اما در سال‌های اخیر به کانون گردشگری تبدیل شده و در طول فصل‌های گردشگری روزانه پذیرای ۱۰ هزار بازدیدکننده است. هرچند این امر به اقتصاد شهر بسیار کمک می‌کند اما خستگی ساکنان شهر را به همراه داشته است.

ساکنان بومی هالشتات از شهرت شهر و جریان مداوم گردشگران به مکانی که در گذشته سکونتگاه ایده‌آل آن‌ها بود، به ستوه آمده و اعتراض‌نامه‌ای طرح کرده‌اند که در آن از مقامات درخواست شده است برای ورود گردشگران به شهر محدودیت روزانه تعیین و تردد اتوبوس‌های گردشگری به‌ویژه برای تورهای یک‌روزه در طول عصر ممنوع شود، زیرا تعداد مسافران این تورها که تنها برای سلفی گرفتن با اماکن دیدنی، مناظر طبیعی و آثار کهن هالشتات به آن مراجعه می‌کنند بیش‌ازحد تصور است و جمعیت انبوه آن‌ها خیابان‌ها و میدان‌های باریک شهر را به‌نحوی پر می‌کنند که مانع از تردد ساکنان در شهر خود می‌شود.

مصر، میزبان شهرهای هوشمند نسل پنجم / بهبود وضعیت حمل‌ونقل دبی با نرم‌افزار جدید

رویکرد موفق «پسماندصفر» پایتخت کلمبیا

شهر بوگوتا با ساماندهی فعالیت زباله‌جمع‌کن‌های شهر و ایجاد فروشگاه‌های پسماندصفر توانسته است حجم زباله‌های شهر را به میزان قابل‌توجهی کاهش و بازیافت را به صورت فرهنگ شهروندی ترویج دهد. میلیون‌ها نفر در این کشور از بازیافت یا استفاده مجدد از زباله‌ها امرار معاش می‌کنند و در صورت مدیریت صحیح فعالیت آن‌ها نقش ارزشمندی را در شهرهای کلمبیا ایفا می‌کنند.

مسئولان بوگوتا برای حمایت از این قشر، طرحی به نام «پرداخت دوم» را معرفی کردند که درآمد هزاران جمع‌کنندگان زباله را تکمیل می‌کند. در واقع علاوه بر درآمد حاصل از فروش مواد بازیافتی، بسیاری از آن‌ها اکنون بخشی از درآمد مدیریت زباله را نیز از مدیریت شهری دریافت می‌کنند.

به لطف این طرح، مکانی اداری برای انجمن جمع‌آوران زباله بوگوتا تهیه شده است تا ارائه خدمات آن‌ها بهبود داده شود. بوگوتا با ایجاد فروشگاه‌های زباله‌صفر و بازارهای خیابانی مخصوص فروش اشیای ارزان‌قیمت و دست دوم تاکنون اقدامات قابل‌توجهی را برای کاهش ضایعات انجام داده است و توانسته به عنوان یکی از شهرهای پسماندصفر جهان شناخته شود.

بهبود وضعیت حمل‌ونقل دبی با یک نرم‌افزار جدید

اداره راه و ترابری دبی یک نسخه به‌روزرسانی شده از اپلیکیشن nol Pay را منتشر کرده است که طراحی به‌روز و ویژگی‌های نوآورانه ارائه می‌کند. هدف این پلتفرم بهبود تجربه حمل‌ونقل در دبی برای ساکنان، بازدیدکنندگان و گردشگران از سراسر جهان است. نسخه به‌روزرسانی شده این اپلیکیشن ویژگی‌های نوآورانه‌ای را برای کاربران فراهم می‌کند که یکی از آن‌ها ارائه کردن شرایط شارژ فوری موجودی کارت مخصوص برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی، در هر زمان و مکان است. در این صورت، کاربران می‌توانند به راحتی و بدون بروز مشکلی کارت خود را شارژ کنند. اپلیکیشن یادشده پیوند همه کارت‌های افراد و همچنین کنترل و مدیریت آن‌ها را از طریق حساب‌های خود در برنامه فعال کرده است.

اپلیکیشن nol Pay برای بزرگسالان، دانش‌آموزان و سالمندان موجود است، بنابراین به هر بخش از جامعه خدمت می‌کند. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی هزینه‌های وسایل نقلیه عمومی از جمله مترو، تراموا و اتوبوس پرداخت یا از آن برای تاکسی‌، حمل‌ونقل دریایی، پارکینگ عمومی، جاذبه‌های توریستی و فروشگاه‌ها استفاده کنند.

مصر، میزبان شهرهای هوشمند نسل پنجم / بهبود وضعیت حمل‌ونقل دبی با نرم‌افزار جدید

کد خبر 684100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.