تدابیر جدید برای آبیاری فضای سبز در شهر اهواز

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در قرارداد شرکت‌های پیمانکار این امر لحاظ شده که در بعضی از ماه‌های سال، آبیاری فضای سبز باید هنگام شب صورت گیرد و این موضوع در قالب یک طرح در شورای ششم اهواز تصویب و پس از تأیید فرمانداری به شهرداری نیز ابلاغ شده است.

محمدمهدی مطیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: زرد شدن فضای سبز یک موضوع علمی و تخصصی است و با حساسیت ویژه‌ای توسط کمیسیون محیط‌زیست و فضای سبز شورای اسلامی شهر اهواز بررسی و پیگیری می‌شود.

وی افزود: یکی از اشکالات و کج‌سلیقگی‌هایی که در زمینه آبیاری فضای سبز اهواز وجود دارد، این است که با توجه طولانی‌تر بودن روز و زاویه و شدت تابش در خوزستان و اهواز شرایط خاصی وجود دارد و باید آبیاری فضای سبز، صبح زود یا پس از غروب باشد.

رئیس کمیسیون فضای سبز و محیط زیست شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: هرگاه این موضوع در اهواز رعایت شده است، فضای سبزی و گیاهان پایداری داشته‌ایم، اما رعایت‌نکردن آن سبب کچلی، زردی و سوختگی در فضای سبز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر در ساعت نامناسب آبیاری صورت گیرد، باید برخورد لازم انجام شود، تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع آبیاری فضای سبز، در قرارداد شرکت‌های پیمانکار این امر لحاظ شده است که در بعضی از ماه‌های سال، آبیاری فضای سبز باید در هنگام شب صورت گیرد.

مطیعی ادامه داد: این موضوع در قالب یک طرح در شورای اسلامی شهر اهواز تصویب و پس از تأیید فرمانداری به شهرداری نیز ابلاغ شده است.

کد خبر 684088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.