الحاق ۶۰۰ هکتار زمین به محدوده شهری منطقه یک ارومیه

شهردار منطقه یک ارومیه از الحاق ۶۰۰ هکتار زمین به محدوده شهری منطقه یک خبر داد و گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال برای جدول‌کشی در منطقه یک شهرداری ارومیه اختصاص یافت.

علی صادق در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: از ابتدای امسال در تمامی شهر و به ویژه منطقه یک شهرداری ارومیه عملیات عمرانی گسترده‌ای آغاز شده است.

وی افزود: در این راستا اکثر خیابان‌ها و معابر اصلی منطقه یک آسفالت‌ریزی مجدد شده، و اکنون آسفالت‌ریزی کوچه‌ها و منشعبات خیابان‌ها آغاز شده است.

شهردار منطقه یک ارومیه گفت: مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای جدول کشی و تجدید جداول در منطقه یک تخصیص یافته است که اقدامات عمرانی آن به زودی آغاز خواهد شد.

صادق با بیان اینکه در تلاش هستیم چهره شهر را با اقدامات عمرانی زیباتر کنیم، ادامه داد: عملیات آسفالت‌ریزی خیابان شهید آبشناسان آغاز شده و منشعبات آن نیز در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: عملیات بازگشایی لاین کندرو خیابان عدالت با جابجایی تیرهای برق موجود و درختان این مسیر در دستور کار قرار گرفته است، همچنین با سازمان فضای سبز شهرداری جهت کاشت مجدد درختان این مسیر در مکانی دیگر هماهنگی به عمل آمده است.

شهردار منطقه یک ارومیه با اشاره به وقوع سیل در انتهای خیابان آبشناسان و منطقه ریواز در سال گذشته، تصریح کرد: طی مکاتباتی با اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی خواستار ایجاد سیل بند در مناطق بالادست خارج از محدوده شهری شده‌ایم.

صادق افزود: شهرداری نیز کانال بزرگی برای هدایت آب‌های سطحی این منطقه و به منظور پیشگیری از وقوع سیل در محلات اطراف پیش‌بینی کرده و در محدوده خیابان شهید آبشناسان تا خیابان رودکی به زودی احداث خواهد شد.

وی با اشاره به اصلاحات هندسی انجام گرفته در سطح منطقه یک یادآور شد: ورودی‌های پارک جنگلی، پل نبوت و فلکه جامی از جمله این موارد هستند.

شهردار منطقه یک ارومیه اظهار کرد: طرحی را در دست مطالعه داریم که پارک جنگلی را با معبر حداقل ۲۴ متری به بازار بزرگ تاناکورا و جاده بالانج متصل کند تا مناطق مسکونی اطراف از بن بست خارج شوند.

وی در خصوص زمین‌های فاز چهار بسیج و مشکلات مالکان آن نیز افزود: این زمین‌ها اخیراً جز یک‌هزار هکتار زمین‌هایی هستند که وارد محدوده شهری شدند، اما هیچ‌گونه تعیین کاربری برای آنها انجام نگرفته است و تا تعیین کاربری نشود مشکلات آن به شهرداری ربطی ندارد و باید از اداره کل راه و شهرسازی پیگیری کنند.

شهردار منطقه یک ارومیه تاکید کرد: پس از تعیین طرح تفصیلی برای زمین‌های فاز چهار بسیج و تعیین کاربری‌ها شهرداری می‌تواند پروانه صادر و خدمات رسانی کند.

صادق با اشاره به آغاز پروژه و شپع کوبی پلی جدید در منطقه گلشهر تصریح کرد: این پل از گلشهر یک شروع و با عبور از رودخانه شهرچای و خیابان شهید باقری در خیابان صدمتری پایان یافته، و گلشهر یک و صدمتری را به هم متصل می‌کند، عملیات عمرانی آن در اوایل سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی یادآور شد: اخیراً یکهزار هکتار به محدوده شهری اضافه شد که ۶۰ درصد این اراضی در منطقه یک شهرداری از محدوده پل قویون تا پارک جنگلی قرار دارد.

کد خبر 684050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 11
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارومیه IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    8 2
    کمی هم به مناطق محروم برسید طرفهای قاسمیه که تو بن بست هست
  • مهدی IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    3 2
    خیلی ممنون آقای شهردار که به فکر رفاه مردم هستید.
  • بابک IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    0 0
    با این وضعیت افزایش ۴۰ برابری بیمه و صدرصدی هزینه خدمات و نظام مهندسی دیگه کسی دنبال پروانه نمیره این افزایشها ظلم بزرگی در حق مردم بیچاره هست
  • US ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    0 0
    اره میبینیم وضعیت جاده هارو چاله میدونه
  • کیوان شبانی اصلانیک IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    0 0
    مناطق دیگه محروم شده اند کمی هم به این طرف شهر نگاه کنید ارومیه یکپارچه بشه خواهش میکنم ارومیه رو قربانی زیاده خواهی افراد سودجو نکنین بزارین شهر مون ۷رنگ و۴فصل بمونه
  • اسماعیلی US ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    1 0
    شهردار محترم به فکر انتهای بلوار ساوالان شهرک امیریه باشه بیشاز ۱۰۰۰ خانوار در گل خاک زندگی میکنن
  • علی زارعیان IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    0 0
    آیا قایم دو هم شامل محدوده می‌شود
  • حبیب IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    0 0
    شهرداری ارومیه فقط اون ور شهر خرج میکنه یه سر هم به منطقه ۳بنداز شهرک شاهد بنداز این ور هم عوارض میدن به شم