تعریض و بهسازی مسیر ارتباطی باباکلان در شهرستان گچساران

مدیر عامل شرکت نفت گچساران، از تعریض و ایمن‌سازی مسیر باباکلان به بی‌بی حکیمه به طول ۱۴ کیلومتر خبر داد.

به گزارش ایمنا، به مناسبت هفته دولت پروژه تعریض و بهسازی روکش آسفالت محور باباکلان به سمت بی‌بی حکیمه گچساران عصر امروز _چهارشنبه، هشتم شهریور ماه_ با حضور نماینده گچساران، معاون عمرانی استاندار، فرماندار، مدیرعامل نفت گچساران و دیگر مسئولان شرکت نفت و گاز گچساران، به بهره‌برداری رسید.

غلامرضا کمالی مدیر عامل شرکت نفت گچساران، در حاشیه آئین افتتاح این پروژه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: محور روستای باباکلان به سمت روستای بی بی حکیمه به طول ۱۴ کیلومتر و با اعتباری به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: ایمن سازی مسیر دسترسی به تأسیسات شرکت نفت و گاز گچساران از اولویت‌های کاری این شرکت است.

کمالی خاطرنشان کرد: بهسازی این مسیر علاوه بر ایمن سازی مسیر دسترسی به تأسیسات شرکت نفت واقع در منطقه بی‌بی حکیمه، موجب رضایت‌مندی، اهالی ساکن در روستاهای «بی‌بی حکیمه، بن پیر، کاکا مبارک و روستای میشان» شده‌است.

وی با بیان اینکه در این پروژه ۲ دهنه پل به متراژ پنج متر، سنگ‌کاری، ایمن‌سازی مسیر به طول ۳ هزار متر مربع، انجام شده، تصریح کرد: ۱۳ هزار تن قیر برای آسفالت و تعریض ۱۴ کیلومتر مسیر «باباکلان» به روستای «بی‌بی حکیمه» هزینه شده‌است.

مدیر عامل شرکت نفت گچساران، گفت: ایمن‌سازی این مسیر علاوه بر رضایت‌مندی اهالی منطقه و سهولت تردد، موجب کاهش تصادفات می‌شود.

به گزارش ایمنا روستای «بی‌بی حکیمه» در ۸۱ کیلومتری شهر گچساران واقع شده و علت نامگذاری این روستا وجود مرقد مطهر امامزاده بی‌بی حکیمه خاتون (س) دختر امام موسی کاظم (ع) و خواهر گرامی امام رضا (ع) در این روستا است.

مرقد مطهر بی‌بی حکیمه خاتون (س) یکی از مکان‌های گردشگرپذیر استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد، که هر ساله به ویژه در فصول پاییز و زمستان و ایام نوروز پذیرای عاشقان اهل‌بیت علیهم‌السلام از جای جای ایران اسلامی و حتی کشورهای مسلمان است.

مسیر دسترسی به روستای بی‌بی حکیمه خاتون (س) از مسیرهای پر پیج و خم، با عرض کم و حادثه‌آفرین شهرستان گچساران است، این مسیر علاوه بر دسترسی به مرقد مطهر بی‌بی حکیمه خاتون، به دلیل اینکه مسیر ارتباطی و دسترسی شرکت نفت به خط انتقال و تأسیسات این شرکت می‌باشد، حائز اهمیت است.

تعریض و استانداردسازی این مسیر از سال ۱۳۹۵ در قالب پروژه تعریض و بهسازی جاده‌های مواصلاتی «گچساران_ باباکلان _ بی‌بی حکیمه _ گناوه» آغاز شده بود.

کد خبر 684048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.