امنیت مطلوب در مرزهای کشور / تردد آرام و روان زائران اربعین

فرمانده مرزبانی فراجا از امنیت مطلوب در مرزهای کشورو تردد آرام و روان زائران اربعین خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار احمدعلی گودرزی با اشاره به وضعیت مرزهای اربعین اظهار کرد: در بازدید میدانی و پایش هوایی که از مرزها انجام شد، امنیت بسیار خوبی در مرزهای کشور وجود دارد و هماهنگی بسیار مطلوبی از نظر دیپلماسی با کشور عراق داشته‌ایم. تاکنون چندین مرحله دیدار دیپلماتیک با کشور عراق برگزار شده و هماهنگی‌های لازم برای تبادل اخبار و اطلاعات مرزی برای جلوگیری از ورود و خروج غیرقانونی اتباع، اقلام ممنوعه و تسهیل تردد زائران اربعین امام حسین (ع) انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر در تمام مرزهای دو کشور به صورت هماهنگ امنیت بسیار مطلوبی برای زوار فراهم شده و هیچ مشکلی وجود ندارد. در گذرگاه‌ها و پایانه‌های مرزی سیل عظیمی از زائران و عاشقان اباعبدالله حسین (ع) به صورت یک حماسه بزرگ چند میلیونی از کشورهای مختلف جهان حضور یافته‌اند که نشان از اهمیت این حرکت تمدن‌ساز اسلامی که همانا عشق به اهل بیت پیامبر (ص) و قیام امام حسین (ع) که مملو از آموزه‌های دینی و انسانی است در جوامع اسلامی و دیگر ادیان الهی دارد.

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به هماهنگی خوب بین مجموعه انتظامی کشور و مرزبانی با سازمان‌ها و کسانی که در راستای تسهیل در تردد زائران تلاش می‌کنند، گفت: دیروز در مرز مهران جمعیت زیادی از زوار وارد شده و آرام و روان در حال تردد هستند و مرز چذابه نیز مملو از عاشقان حسینی است که بدون توقف در حال حرکت هستند.

وی با بیان اینکه امنیت خوبی در تمام مرزهای کشور حاکم است، خاطرنشان کرد: مرزبانان به عنوان خادمان مردم این قول را می‌دهند که امنیت آنها را به خوبی تأمین کنند و با کشور عراق هماهنگی‌های لازم را به عمل آورده تا مشکلات زائران را حل کنند.

کد خبر 684036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.