گلستان استانی پیشرو در پیشگیری و درمان اعتیاد

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: گلستان جزو سه استان اول در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا اسکندر مؤمنی امروز _چهارشنبه هشتم شهریورماه_ در حاشیه بازدید از پروژه مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان، اظهار کرد: خوشبختانه گلستان در حوزه درمان و پیشگیری به خوبی عمل کرده و جایگاه خوبی در کشور دارد.

وی ادامه داد: کشفیات نیروی انتظامی گلستان در خصوص مبارزه با مواد مخدر از میانگین کشوری بالاترست، در این راستا از تمامی دست‌اندرکاران تقدیر و تشکر دارم.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر یکی از اهداف سفر به گلستان را بازدید از دو مرکز اردوگاه علی‌آباد و مرکز ماده ۱۶ توسکستان عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود مرکز نگهداری توسکستان تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

مؤمنی اضافه کرد: استان گلستان یکی از استان‌های نمونه در سطح کشور در حوزه درمان و نگهداری معتادان متجاهر و عموم معتادین و در حوزه پیشگیری است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تمام تلاشی که ما برای مقابله با مواد مخدر انجام می‌دهیم، اما مجاورت کشور با افغانستان به عنوان بزرگترین مرکز تولیدکننده مواد مخدر در دنیا برای ما مشکل آفرین است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد تریاک دنیا توسط افغانستان تأمین می‌شود، افزود: با وجود مقابله ستاد مبارزه با مواد مخدر و کنترل مرزها اما همچنان با معضل اعتیاد در کشور مواجه هستیم بنابراین راه حل اصلی اقدامات پیشگیرانه است تا کسی به این سمت نرود.

مؤمنی ضمن با بیان اینکه گلستان جز سه استان اول در حوزه پیشگیری و درمان است، افزود: با این عزم و اراده‌ای که ایجاد شده، امید می‌رود تا پایان سال شاهد اتفاقات خوبی در حوزه پیشگیری و مقابله با معتادین متجاهر در استان باشیم.

وی حوزه درمان را مهم ارزیابی کرد و افزود: معتادین متجاهر به عنوان یک هموطن نیاز به کمک دارند ضمن اینکه پس از گذراندن دوره درمان، نیاز دارند تا مهارتی را بیاموزند و به جامعه بازگردند.

کد خبر 684020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.