۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
حال خوب بورس ادامه دارد

بازار بورس امروز با رشد ۹ هزار و ۷۷۱ واحدی به سطح دو میلیون و ۱۰۴ هزار واحدی رسید و شاخص هم وزن نیز با رشد سه هزار و ۵۵۱ واحدی به محدوده ۷۱۰ هزار واحدی رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار بورس امروز با رشد ۹ هزار و ۷۷۱ واحدی به سطح دو میلیون ۱۰۴ هزار واحدی رسید و شاخص هم وزن نیز با رشد سه هزار ۵۵۱ واحدی به محدوده ۷۱۰ هزار واحدی رسید، ارزش معاملات در بازار بورس برابر با هفت هزار ۳۰۰ میلیارد تومان است و حجم معاملات نیز برابر با ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ برگه سهم است.

در بازار بورس امروز نمادهای اخابر، وتجارت، فارس، وبملت، تاپیکو، همراه و وبصادر بیشترین تأثیر مثبت را داشتند، در بازار بورس امروز گروه بانکی پرتقاضا بود و نماد وتجارت بیشترین قدرت خریدار را به خود اختصاص داد بر همین اساس نماد دارا یکم نیز با تقاضای خوبی همراه بود و رشد چهار درصدی را به ثبت رساند.

در بازار فرابورس با رشد ۱۲۳ واحدی به سطح ۲۶ هزار ۳۹۶ واحد رسید و ارزش معاملات این شرکت نیز برابر با شش هزار میلیارد تومان بوده است و حجم معاملات نیز برابر با چهار میلیارد ۶۷ میلیارد برگه سهم بوده است.

در بازار فرابورس نیز نمادهای وسپهر، آریا، هرمز، تجلی، کوثر و سمگا بیشترین تأثیر مثبت و زاگرس بیشترین تأثیر منفی را از خود بر جای گذاشت.

واگذاری استقلال به وزارت اقتصاد تأیید نشد

وزیر اقتصاد گفت: پیشنهادی که سال گذشته مطرح شد و قرار بود مجمع باشگاه استقلال تغییر کند و به وزارت اقتصاد واگذار شود، در نهایت به تأیید نرسید. با توجه به اینکه وزیر اقتصاد عضو مجامع شرکت‌های دولتی است به همراه وزیر ورزش و جوانان و وزیر دادگستری عضو مجمع استقلال هستند ولی پیشنهاد شده بود این باشگاه به وزارت اقتصاد واگذار شود که به تأیید نرسید.

۵ میلیون جامانده سهام عدالت می‌گیرند

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی درباره جاماندگان سهام عدالت، از ارسال نامه جدید برای معاون اول رئیس‌جمهور برای اختصاص سهام عدالت به حدود ۴.۵ تا ۵ میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت خبر داد. دولت منابع کافی برای اختصاص سهام عدالت به جاماندگان دارد، فقط اینکه دستگاه‌های مالک سهام باید در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

ضرورت حذف قیمت گذاری دستوری برای حیات خودروسازی کشور

هرچند مسؤولان صنعتی آمارهای رشد تولید تجمعی را به رخ می‌کشند، اما به اعتقاد بسیاری از دست‌اندرکاران تولید خودرو، روند کاهشی تیراژ که از خردادماه کلید خورده و پیش‌بینی می‌شود تا شهریور نیز ادامه پیدا کند، نگرانی‌هایی را در زنجیره خودروسازی کشور ایجاد کرده است.

در این بین به نظر می‌رسد عدم‌تامین ارز موردنیاز در شرکت‌های خودروساز، کمبود نقدینگی به واسطه قیمت‌گذاری دستوری و بلاتکلیفی در حوزه مدیریتی سه تولیدکننده بزرگ خودرو، دلیل عمده افت ماهانه تولید باشد.

هرچند تلاش سیاست‌گذار برای تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار به منظور تأمین نقدینگی و جبران زیان تولید، با تأیید و تکذیب‌های فراوانی از سوی وزرات صمت مواجه است، بااین‌حال به نظر می‌رسد که این اقدام به یک ضرورت برای حیات خودروسازی کشور تبدیل شده است.

رشد ۳۸ درصد درآمد شرکت‌ها در مردادماه

بررسی گزارشات ماهانه ۳۶۵ شرکت نشان می‌دهد مجموع درآمد این شرکت‌ها در مرداد ماه به ۱۷۷ همت رسیده است که نسبت به مرداد ۱۴۰۱ با رشد ۳۸ درصد همراه بوده است. مجموع درآمد این شرکت‌ها در پنج ماهه اول امسال ۹۱۰ همت بوده که نسبت به پنج ماهه اول ۱۴۰۱ با رشد ۳۷ درصد همراه بوده است. فروش ماهانه مرداد ماه نسبت به تیر ماه همانند سال‌های گذشته با کاهش حدود ۴.۵ درصد همراه بوده که معمولاً ناشی از تعطیلات تابستانی شرکت‌ها بوده و البته مدیریت مصرف برق.

نقشه بازار

حال خوب بورس ادامه دارد

کد خبر 684014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.