حذف یارانه‌های ثابت دولتی در ایتالیا و افزایش اعتراضات

ساکنان ناپل ایتالیا پس از حذف شدن درآمد پایه یارانه‌های دولتی برای افراد توانمند در سن کار، دست به اعتراض زدند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ارائه طرح دولتی ایتالیا برای اصلاح و جایگزینی طرح درآمد پایه کشور با انواع دیگر یارانه‌ها با هدف احیای نیروی کار، صدها نفر از مردم ناپل را به خیابان‌ها کشاند. در این اعتراضات عده بسیاری از مردم با پلیس درگیر شدند و کل خیابان‌ها را در طول روز مسدود کردند. این شهر جنوبی ایتالیا بیشترین تمرکز دریافت‌کنندگان درآمد پایه را در کشور دارد، بنابراین تصمیم دولت ایتالیا با بیشترین واکنش از سوی آن‌ها مواجه بود.

نارضایتی مردم علاوه بر این واقعیت که دولت درآمد آن‌ها را کاهش داده است، به دلیل شیوه مقامات برای ارسال اخبار مربوط به آن‌ها اوج گرفت. مقامات دولتی ایتالیا از ابتدای ماه آگوست با ارسال پیامک به مردم اطلاع دادند که وضعیت درآمد پایه آن‌ها در حال تغییر است. این نحوه اطلاع‌رسانی برای ایتالیایی‌ها بسیار شوکه‌کننده بود، چراکه برای نخستین بار با چنین شیوه‌ای از تصمیمات دولتی آگاه می‌شدند و در کنار آن متن پیام‌های ارسالی بسیار مبهم بود و جزئیات کافی نداشت.

افزایش اعتراض‌کنندگان ناپل نسبت به طرح حذف یارانه‌های ثابت دولتی

پس از آن دولت ایتالیا به‌تازگی اعلام کرد که به نظر می‌رسد درآمد پایه که به‌منظور کاهش فقر و تشویق مردم به انجام مشاغل موردعلاقه خود در سال ۲۰۱۸ معرفی شد، به هیچ‌وجه افراد را برای کار کردن ترغیب نمی‌کند و هیچیک از امور طبق برنامه‌ریزی‌های خوش‌بینانه دولت پیش نرفته است، زیرا بسیاری از مردم به‌جای مشغول شدن به کار، نتیجه گرفته‌اند که دنبال کردن یک حرفه هرگز مورد علاقه آن‌ها نبوده است و این نتیجه کشور را با نوعی رکود مواجه کرد.

دولت ایتالیا با ارزیابی این شرایط دریافت افراد توانمندی که در سن کار قرار دارند اما تنها با تکیه بر بودجه دولت گذران عمر می‌کنند، بار زیادی برای بودجه کشور به‌شمار می‌روند. به همین دلیل با حذف درآمد پایه این قشر، یارانه دریافتی آن‌ها را با یارانه دیگری به نام «حمایت از آموزش و کار» جایگزین کرد که تنها به مدت ۱۲ ماه و با مبلغ ۳۵۰ یورو در ماه در دسترس خواهد بود. ایتالیا باور دارد این یارانه جدید افراد را تشویق کند تا واقعاً شغلی پیدا کنند.

با این حال ایتالیا خاطرنشان کرد که افراد دارای معلولیت، افراد زیر سن قانونی و افراد بالای ۶۰ سال همچنان به درآمد پایه دسترسی خواهند داشت که به آن «کمک‌هزینه شمولیت» گفته می‌شود. این افراد همچنین می‌توانند واجد شرایط دریافت یارانه اجاره اضافی ۲۸۰ یورو در ماه نیز باشند.

افزایش اعتراض‌کنندگان ناپل نسبت به طرح حذف یارانه‌های ثابت دولتی

کد خبر 684006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.