۹ پارک محلی در منطقه ۲ اصفهان ساماندهی می‌شود

مدیرمنطقه دو شهرداری اصفهان گفت: ساماندهی و ارتقای کیفی ۹ پارک محلی در این منطقه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه پارک‌ها حلقه ارتباط بین انسان و طبیعت است، اظهار کرد: این اماکن را می‌توان به‌عنوان یکی از نخستین کارکردهایی دانست که ساکنان شهرها به‌نوعی همواره با آن‌ها در تماس هستند و امروزه تردیدی وجود ندارد که لازمه زیستن پایدار انسان، همزیستی با طبیعت است.

وی افزود: هر زمان این همزیستی در معرض مخاطره و آسیب قرار گیرد، زندگی انسان‌ها نیز به اشکال مختلف با نابسامانی‌های گوناگون روبه‌رو می‌شود و پارک‌های محله‌ای نقش مهمی در ارتقای شکل‌گیری تعاملات شهروندی دارد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با اشاره به ارتقای کیفی پارک‌های محلی و قطعات فضای سبز عمرانی این منطقه تصریح کرد: طی سال‌های گذشته تعداد زیادی از پارک‌های محلی این منطقه مستهلک شده بود که امسال با برنامه‌ریزی بسیار مناسب، ارتقای کیفی و توسعه پارک‌های محلی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی و ارتقای کیفی ۹ پارک محلی این منطقه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال انجام می‌شود، ادامه داد: پارک شهرک پرتو بختیار دشت، پارک سهراب نریمانی دهنو، پارک مرکز محله دهنو، پارک حکیم‌صفایی، پارک مرکزی محله بابوکان، پارک‌های سه‌گانه شهرک انصار المهدی (عج)، پارک کوی مشکین، پارک‌های سه‌گانه شهرک رسالت، توسعه و ارتقای کیفی پارک قلمستان، توسعه و تجهیز پارک محله ولدان از جمله این موارد است.

صیرفی‌نژاد گفت: ارتقا و غنی‌سازی پارک‌ها و بوستان‌های محلی می‌تواند در رشد خلاقیت و رشد فردی و اجتماعی کودکان مؤثر باشد و این فضاها باید با برآورده ساختن بستر کالبدی مناسب جهت تحرک آزاد و فعالیت ایمن کودکان شرایط مناسب را برای رشد جسمی، ذهنی و اجتماعی آن‌ها فراهم کند.

کد خبر 683983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.