عضویت بیش از ۳۲هزار نفر در پیام‌رسان اختصاصی صندوق هنر

مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر با اشاره به توسعه خدمات‌رسانی غیرحضوری به اصحاب فرهنگ و هنر گفت: راه‌اندازی پیام‌رسان اختصاصی این مجموعه با بیش از ۳۲ هزار عضو از جمله اقدامات این نهاد در دولت مردمی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، امیر رسولی هم‌زمان با هفته دولت به جزئیات نحوه آماده‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم از لحاظ فناوری اطلاعات برای بهینه‌سازی ارائه خدمات، تسهیلات و بهره‌مندی از دیگر امکانات و ظرفیت‌های موجود صندوق هنر در دولت مردمی اشاره و اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های ما در مدیریت فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر ایجاد دسترسی آسان، سریع و باکیفیت در بهره‌مندی اعضا از خدمات ارائه شده است.

توسعه سامانه اطلاعات یکپارچه هنرمندان (سایه)

وی با اشاره به توسعه سامانه اطلاعات یکپارچه هنرمندان (سایه)، هدف از این مهم را شفاف‌سازی اطلاعات و تسریع فرایند خدمت‌رسانی به جامعه فرهنگی و هنری کشور عنوان کرد و افزود: این سامانه با ایجاد پایگاه جامع، اطلاعاتی کم‌نظیر از قشر فرهیخته هنرمند را جمع‌آوری کرد تا مبنای تصمیم‌گیری برای تخصیص عادلانه منابع قرار گیرد، همچنین با تحلیل اطلاعات، روند توسعه خدمات صندوق اعتباری هنر در سال‌های پیش رو قابل ترسیم خواهد بود.

مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر «اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» خاطرنشان کرد: صندوق اعتباری هنر با پیگیری‌های انجام شده جزو پیشگامان اتصال به این درگاه به شمار می‌رود و از آبان ماه ۱۴۰۱ بیش از ۱۸ هزار ورود از این طریق به پروفایل عضویت صندوق اعتباری هنر ثبت شده است.

مزایای ورود از طریق پنجره ملی دولت هوشمند برای اعضا

وی درباره مزایای ورود از طریق پنجره ملی دولت هوشمند برای اعضا ادامه داد: با توجه به اینکه اطلاعات افرادی که از این درگاه وارد فرایند عضویت صندوق می‌شوند به‌صورت برخط برای صندوق ارسال می‌شود، دیگر نیازی به احراز هویت آن‌ها توسط صندوق نیست، ضمن تسهیل و افزایش دقت، فرایند ثبت‌نام برای این دسته از افراد تسریع می‌شود.

رسولی راه‌اندازی «پیام‌رسان اختصاصی صندوق هنر» را از دیگر اقدامات مهم در توسعه خدمات رسانی به اعضا بر بستر فناوری اطلاعات عنوان کرد و افزود: به منظور ارتباط مستقیم با اعضا در راستای دسترسی آسان و بی‌واسطه به اخبار و اطلاعات و امکان بهره‌مندی از خدمات صندوق، این پیام‌رسان راه‌اندازی شده است.

وی گفت: در حال حاضر این پیام‌رسان بیش از ۳۲ هزار عضو دارد که هر روز به تعداد اعضای آن افزوده می‌شود.

اتصال به سازمان‌های مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر یکی دیگر از اقدامات مهم صورت گرفته در حوزه فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی را، برقراری ارتباط با سامانه‌های معاونت مطبوعاتی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ایجاد امکان دریافت معرفی نامه برخط عنوان کرد و گفت: با اتصال به این سامانه‌ها، معرفی‌نامه‌های صادر شده از معاونت‌ها، به صورت برخط به صندوق اعتباری هنر منتقل شده و نیاز به مراجعه حضوری افراد و یا بارگذاری معرفی نامه نیست.

وی افزود: این اقدام در سرعت بخشی به فرایند ثبت‌نام و یا تمدید عضویت اعضا نقش چشمگیری داشته به طوری که از زمان راه‌اندازی این سرویس تاکنون، بیش از ۴ هزار معرفی‌نامه از این طریق برای سامانه عضویت صندوق اعتباری هنر ارسال شده است.

رسولی با اشاره به تلاش، فعالیت‌ها و اقدامات بی‌وقفه انجام گرفته همکاران صندوق اعتباری هنر اضافه کرد: امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌های لازم، ضمن استمرار فعالیت‌ها و غنیمت شمردن فرصت خدمتگزاری، بتوانیم بیش از پیش رضایتمندی اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور را فراهم کرده و خدمات و تسهیلات شایسته‌ای را به قشر فرهیخته فرهنگ و هنر کشور ارائه کنیم.

کد خبر 683980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.