پیش‌بینی ۳ هزار پرواز برای پیاده‌روی اربعین

معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به تردد بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از پایانه‌های مرزی گفت: برای حمل‌ونقل هوایی زائران، سه هزار پرواز پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهریار افندی‌زاده امروز _چهارشنبه هشتم شهریورماه_ در بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پایانه شلمچه یکی از بهترین پایانه‌ها از لحاظ جابه‌جایی زائران و دومین پایانه از نظر میزان تردد است و تاکنون ۵۸۴ هزار نفر از طریق این پایانه خارج و ۱۲۷ هزار نفر نیز وارد کشور شده‌اند.

وی افزود: تا روز گذشته بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر از مرزهای ایران به سمت عراق عزیمت کردند که به تفکیک پایانه مهران با ۴۸ درصد، پایانه شلمچه ۲۸ درصد، خسروی ۱۲، چذابه ۹، تمچرین دو درصد و باشماق یک درصد در جابه‌جایی‌ها نقش داشته‌اند.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه‌وشهرسازی ادامه داد: با توجه به آغاز پیاده‌روی اربعین از ابتدای ماه صفر آنچه که امسال شاهد آن هستیم، به ازای هر ورودی چهار نفر خارج شده‌اند که نشان دهند یک تعادلی میان ترددها وجود دارد با این حال از زائران درخواست داریم تا جایی که ممکن است سریع‌تر به کشور برگردند.

وی اضافه کرد: امسال وزارت راه‌وشهرسازی امکانات بسیار زیادی برای پیاده‌روی اربعین ایجاد کرده است و علاوه بر هفت هزار اتوبوسی که از سازمان حمل‌ونقل عمومی فراهم شده، هزار دستگاه دیگر نیز از سایزمان‌ها برای این ایام در نظر گرفته شده است.

افندی توضیح داد: با توجه به پارکینگ‌هایی که در پایانه‌ها تدارک دیده شده زائران زیادی با حمل‌و نقل خصوصی از این پارکینگ‌ها استفاده کرده‌اند، علاوه بر آن تاکسی‌های اینترنتی نیز برای تردد زائران نیز استفاده شد و تا روز گذشته ۴۰ هزار سرویس از طریق تاکسی‌های اینترنتی داشته‌ایم.

وی با اشاره به تلاش برای داشتن بالاترین ظرفیت حمل‌ونقل هوایی توضیح داد: در این ایام حدود سه هزار پرواز پیش‌بینی شده که به تدریج در ایام اربعین انجام می‌شوند که ۶۵ درصد آنها از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) انجام خواهد شد.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی افزود: امسال تلاش شد، ظرفیت حمل‌ونقل ریلی افزایش پیدا کند، بدین ترتیب که برای مسیر تهران به خرمشهر و مشهد به خرمشهر هشت رام قطار در روز پیش‌بینی شده است

وی با اشاره به اینکه مشکل خاصی در حمل‌ونقل جاده‌ای نداشته‌ایم، تصریح کرد: سامانه‌هایی مانند ۱۴۱ در اختیار دستگاه‌ها قرار دارد تا در صورت بروز مشکلی در این زمینه اقدام لازم صورت گیرد، علاوه بر آن با همکاری شرکت پالایش و بخش فرآورده‌های نفتی جایگاه‌های سیاری در مسیرها ایجاد شود و مشکلی در این زمینه نداشته باشیم

کد خبر 683953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.