احتمال وزش باد شدید و ورود گرد و غبار از استان‌های همجوار به تهران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی از روز گذشته تا صبح روز پنجشنبه احتمال وزش باد شدید و ورود گرد و غبار از استان‌های هم جوار به استان تهران وجود دارد، بر این اساس شاهد کاهش کیفیت هوا خواهیم بود و این رخداد مستلزم آن است که ملاحظاتی تعیین شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حامد یزدی‌مهر، امروز _چهارشنبه هشتم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار سطح زرد اداره کل مدیریت بحران طی روزهای گذشته مبنی بر خیزش گرد و غبار و نفوذ توده گرد و خاک، اظهار کرد: دومین جلسه کارگروه مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار سال ۱۴۰۲ در استان تهران تشکیل شد.

وی با بیان اینکه این کارگروه در حوزه مدیریت گرد و غبار فعالیت می‌کند و با کارگروه اضطرار آلودگی هوا که در حوزه مدیریت آلایندگی صنایع فعال است، تفاوت دارد، افزود: باید در نظر داشت که منشأ آلودگی که در حال حاضر وجود دارد، ارتباطی با صنایع و آلایندگی‌های صنعتی ندارد، منشأ آلودگی‌های فعلی طبیعی است و این موضوع به بحران‌های طبیعی بازمی‌گردد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: با توجه به اینکه سلامت مردم در اولویت است و طبق تکالیف قانونی در حوزه پدیده گرد و غبار اداره کل مدیریت بحران مکلف به برگزاری این جلسات است، باید موضوعات اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم هنگام وقوع گرد و غبار به مردم ارائه شود تا شاهد کاهش صدمات و آسیب‌های این پدیده باشیم.

وی ادامه داد: طبق اعلام سازمان هواشناسی از روز گذشته تا صبح روز پنجشنبه نهم شهریور احتمال وزش باد شدید و ورود گرد و غبار از استان‌های هم جوار به استان تهران وجود دارد، بر این اساس شاهد کاهش کیفیت هوا خواهیم بود و این رخداد مستلزم آن است که ملاحظاتی تعیین شود و در این کارگروه مقرر شد فعالیت تمام معادن شن و ماسه استان تهران طی این بازه زمانی ممنوع شود.

یزدی‌مهر گفت: همکاری و اقدام دستگاه‌های عضو کارگروه بر اساس شیوه نامه مدیریت گرد و غبار مورد تاکید است و بر اساس مصوبه دیگر در این جلسه فعالیت‌های ساختمانی و راهسازی که منجر به آلودگی هوا می‌شود تا روز پنجشنبه _نهم شهریورماه_ ممنوع خواهد بود.

وی گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شرایط گرد و غبار توسط مردم ضروری است و باید در نظر داشت که رعایت نکردن نکات مورد هشدار و توصیه شده در بلندمدت ممکن است برای کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و تنفسی مشکلاتی ایجاد شود، لذا باید خود مراقبتی جدی گرفته شود.

کد خبر 683950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.